Aerosoft GmbH Lindberghring 12 33142 Büren, Deutschland https://www.aerosoft.de
Logo der Firma Aerosoft GmbH

Zombie Cure Lab Will Benefit Real-Life Cancer Research Through Power of Players

(PresseBox) (Paderborn, )
In recognition of World Science Day, Aerosoft and Thera Bytes are proud to announce that their upcoming zombie treatment lab builder, Zombie Cure Lab, will give players a way to contribute to real-life cancer research. Players can contribute simply by playing the game when it launches in Steam Early Access for PC on Wednesday, Dec. 7, 2022.

Through a partnership with University Hospital Erlangen and the University of Rostock, Zombie Cure Lab allows players to treat the undead in-game while contributing computing power to unlocking a cure for Uveal Melanoma, a high-mortality cancer with about 1,700 new cases per year in the United States alone. Meet global goals to unlock in-game rewards!

HOW IT WORKS
  • While playing Zombie Cure Lab, players can enable a piece of background software called Docking Hero
  • If enabled, Docking Hero simulates protein-ligand docking—how different drugs bond with receptors in the human body—in search of positive interactions
  • Unlock exclusive loot in Zombie Cure Lab when global computation goals are met, such as new missions, lab decorations, zombie-catching technology, and more
  • When enabled, Docking Hero runs simulations quietly without impacting gameplay. To learn more about Docking Hero, University Hospital Erlangen, and the University of Rostock, head to the official Docking Hero website.
While contributing to the search for a cure, save the in-game world from a zombie apocalypse by curing, not killing, the undead! Build a home base and research the latest in zombie-capturing technology. Detain brain hungry attackers by night and convert them into your cheerful workforce by day. Stock up your kitchen and provide sleeping accommodations to keep the human-zombie hybrids from going back to their old, flesh-eating habits. Unlock more advanced items and research tiers to restore humanity and reverse the apocalypse.

Zombie Cure Lab will release into Steam Early Access for PC on Wednesday, Dec. 7, with text language support for English, French, Italian, German, Spanish, Polish, Portuguese, and Russian. Development of Zombie Cure Lab is financially supported by FFF Bayern and the budgetary funds of the Free State of Bavaria. Keep up with Zombie Cure Lab on the official website, follow @ZombieCureLab on Twitter, check out the latest development updates on YouTube, and join the official Discord server.

Aerosoft zählt heute mit ca. 40 festen Mitarbeitern und vielen freien Entwicklern und Studios zu den führenden Publishern im Bereich Simulation. Zudem vertreibt das Unternehmen mittlerweile viele Hardware-Label exklusiv.
Die Aerosoft GmbH wurde 1991 am Flughafen Paderborn / Lippstadt gegründet und entwickelte anfangs Ausbildungssoftware für Piloten sowie Zusatzsoftware und Hardware für den Microsoft Flight Simulator. Nach dem Jahr 2002 wurden auch Add-ons für den Train Simulator entwickelt. Seit 2007 hat Aerosoft, auch als Publisher, sein Spektrum auf weitere PC-Simulationen wie Bus und U-Bahn ausgedehnt.
Seit 2016 hat Aerosoft weltweit viele erfolgreiche Simulationsspiele für PC veröffentlicht. Hierzu zählen der Fernbus Simulator, Notruf 112, der Autobahnpolizei Simulator, On the Road, Rescue HQ und OMSI 2 mit vielen Erweiterungen. Darüber hinaus ist Aerosoft für X-Plane 11 und AeroFly FS2 der weltweite Publisher der Box-Version. Mit Autobahnpolizei 2 für PlayStation 4 und Bridge 3 und dem Truck & Logistics Simulator für Nintendo Switch sind 2020 die ersten Produkte für Konsole erschienen.

Wichtiger Hinweis:

unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH 2002–2024, Alle Rechte vorbehalten