ENDLESS SPACE 2 erscheint am 19. Mai

Day-One Edition angekündigt

(PresseBox) (München, ) Die Amplitude Studios kündigen heute an, dass Endless Space®2 als Day-One Edition im Handel am 19. Mai für PC erscheinen wird.

Der Teaser-Trailer bei YouTube: https://youtu.be/1hMrp1S6NyY

Die Endless Space 2 Day-One-Edition kommt in einer hochwertigen Verpackung, enthält ein exklusives Doppelposter der Endless Space 2 Academy und die Novelle „Flug der grauen Eule" des renommierten Autoren Jeff Spock. Die Novelle erzählt die Geschichte eines Raumschiffs, das die Amplitude-Spiele Dungeon of the Endless™, Endless Legend™ und Endless Space® 2 miteinander verbindet.

Endless Space®2 ist ein rundenbasiertes Science-Fiction-Strategiespiel, das sich über das gesamte Endless-Universum erstreckt. Spieler schlüpfen in die Rolle eines Anführers, der sein Volk von den ersten Schritten der interstellaren Reise bis zur Herrschaft über die Galaxie führt. Acht Rassen stehen Spielern zur Verfügung, um allein oder gegen Freunde zu spielen.

ABOUT AMPLITUDE STUDIOS

Amplitude is team of experienced video game lovers (and developers) with a single goal: Create the best strategy games with the players’ help! Based in Paris, the studio boasts an international team that has worked all over the world on major AAA titles. Since Amplitude’s creation in 2011, the studio has released Endless Space, Dungeon of the Endless and Endless Legend, all critically acclaimed. A pioneer in its working method, while developing its first game Amplitude launched an open crowdsourced development process called "GAMES2GETHER." This platform enables the community to participate in the creation of a video game from the early stages of development. Today, this methodology enables the studio to fulfil the expectations of its players while earning international recognition for the quality of its productions. Read more at www.amplitude-studios.com

ABOUT SEGA® EUROPE LTD.

SEGA Europe Ltd. is the European Distribution arm of Tokyo, Japan-based SEGA Games Co., Ltd., a worldwide leader in interactive entertainment both inside and outside the home. The company develops and distributes interactive entertainment software products for a variety of hardware platforms including PC, wireless devices, and those manufactured by Nintendo, Microsoft and Sony Computer Entertainment Europe. SEGA Europe’s website is located at www.sega.co.uk