Arcania Ultimate Gaming Gig Contest

Gewinne den ultimativen Sommerjob

(PresseBox) (Wien, ) Hast du das Zeug, um im genialsten Ferialjob aller Zeiten zu bestehen? Per Video-Contest suchen JoWooD Entertainment und DreamCatcher Games nach dem idealen "ArcaniA Gaming Correspondent" für Europa - der ultimative Sommer-Job für begeisterte Gamer!

Der Gewinner erhält eine Videokamera von FLIP und einen Laptop von DELL. Damit geht's dann zur GAMESCOM 2010 in Köln, wo unser "ArcaniA Gaming Correspondent" Spieleentwickler interviewt, Industrie-Insider und Journalisten trifft und das Ergebnis per Blog veröffentlicht.

"Der ideale Kandidat hat Sinn für Humor, keine Scheu vor Reisen und natürlich das Wichtigste: Spaß an Spielen," sagt Stefan Berger, Head of Publishing JoWooD. "Der Gewinner des Wettbewerbs darf einen ArcaniA Blog managen, auf dem er all seine brandneuen Texte, Bilder und Videoschnipsel veröffentlichen kann."

Um teilzunehmen, beschreibst du in einem maximal einminütigen Video, warum gerade DU der ideale Kandidat oder die ideale Kandidatin für den Titel "ArcaniA Gaming Correspondent" (und natürlich die Kamera und den Laptop!) bist. Dieses Video reichst du auf Veoh.com ein; die besten Videos werden dann auf der offiziellen ArcaniA-Website gehostet. Der Gewinner wird zur GamesCom 2010 in Köln eingeladen und erhält dort die beiden Hardwarepreise (Laptop, Kamera).

Der Gewinner erhält:
- Berichte im ArcaniA Blog live von der GamesCom!
- Eine ArcaniA Flip Video Cam
- Ein ArcaniA Dell Notebook
- Exclusivinterviews mit ArcaniA Produzenten und weiteren Brancheninsidern
- Eintrittskarte, Backstagepass sowie Gratisunterkunft zur GamesCom 2010

ArcaniA - Gothic 4: Gaming Gig Contest
Der Rechtsweg ist ausgeschlossen. Einsendeschluss 30. Juni 2010

About BVT Group

Headquartered in Munich, Germany, with US operations based in Atlanta, Georgia, BVT Group was founded in 1976 and, since its inception, has originated 184 closed-end funds with a total volume in excess of € 5.4 billion and around 62,000 investors. The investment focus of the BVT funds are real estate in both Germany and the United States, alternative investments (including computer games, private equity and life settlements) as well as energy- and environment. BVT has approached the fast growing games market in 2003. Following a private placement, five public funds with a total volume of almost € 120 million and 7,000 investors were syndicated so far. In cooperation with specialized partner Attaction, 14 game productions have been realized up to now, including three #1 hit games. In its 30-year history, BVT has repeatedly proven itself as a pioneer for new product lines. In 2005, the company was granted "Scope Investment Awards" in the categories "closed-end real estate funds global" and "closed-end private equity funds". In 2009, BVT founder Harald von Scharfenberg was granted the Scope Honor Award for his lifetime achievements.

Established in 1996, the company markets its products under two popular labels: DreamCatcher Games, featuring the critically-acclaimed, bestselling game Painkiller; and The Adventure Company, the number one brand for PC adventure game sales worldwide including award winning titles such as Syberia and Agatha Christie: And Then There Were None.

JoWooD Entertainment AG (ATXPrime: JWD) is listed in the Prime Market segment of the Vienna stock exchange. JoWooD is a publisher of computer and videogames, releasing international acclaimed, highquality entertainment software for all existing and upcoming gaming systems.