Story Box-ID: 678726

Ferkinghoff International GmbH & Co. KG Semmelstraße 27 97273 Kürnach, Deutschland http://www.ferkinghoff.de
Ansprechpartner:in Herr Achim Ferkinghoff +49 9384 8821200

AR15 – Pro-Shot Coyote Pouch & Cleaning Rod Kit

A practical tool for professional cleaning

(PresseBox) (Bergtheim, )
German importer Waffen Ferkinghoff displays the new Pro Shot "Coyote Pouch & Cleaning Rods Kit" as a practical and compact tool for cleaning .223/5.56mm caliber long guns. It contains a six-part Coyote-colored, two-step coated rod with a combined 32.5-inches working length, a black swive, T-shaped aluminium handle with a chamber lock end, a double-end Nylon utility brush and a bore brush, jag, patch holder, chamber brush and chamber mop, a 1-step needle oiler, cleaning patches and silicone-based cloths and a sample packet of Pro-Shot Gold lubricant. It is sold with a practical zipped coyote-tan cordura pouch.

The new Pro-Shot double-coated cleaning rods are machined out of MIL-SPEC, US-made steel bars, and their innovative manufacturing procedure allows them to come out of the lines with a double coating on the surface, which reduces attrition when they're used and reduces tear and wear both to the rods themselves and the bore.

Pro-Shot offers the cleaning rods in pre-packaged kits including handles, nylon utility brushes, bore brushes, spear point jags, patch holders, chamber brushes and mops, oilers, cleaning patches, Pro-Gold lubricant and silicone-based cloths.

Headquartered in Taylorville (Illinois, USA), the Pro-Shot Products Inc. company has been manufacturing cleaning kits and systems for hunting, sports shooting, defense and Military/LE firearms ever since 1982. While on this side of the Atlantic their products may not be as popular as other American-manufactured gun cleaning solutions, they offer high quality and innovation levels, seldom seen from competitors. Their supply is definitely worth a look.

The complete set is available at Waffen Ferkinghoff's online store at www.waffen-ferkinghoff.com

Ferkinghoff International GmbH & Co. KG

Mut. Leidenschaft. Kompetenz. Diese Werte stehen für die heutige Unternehmensidentität der Firma Waffen Ferkinghoff GmbH & Co.KG, die sich in den letzten 25 Jahren zu einer festen Größe in einem sich wandelnden Markt entwickelt hat. Das expandierende Würzburger Unternehmen hat seine Erfolgsgeschichte in ungewöhnlicher aber auch unverwechselbarer Form geschrieben.

Waffen Ferkinghoff begann seinerzeit in einem kleinen Ladengeschäft und ist heute ein national und international erfolgreicher Groß- und Einzelhändler für Sport, Jagd und Securitas. Der Umzug in ein eigenes Geschäftsgebäude 2014 schuf die Voraussetzungen zur Expansion und zur Aufnahme weiterer Vertretungen führender US-Marken. Mit seinem umfassenden Portfolio bekannter amerikanischer, italienischer aber auch deutscher Marken liefert Ferkinghoff seinen nationalen und internationalen Fachhandelspartnern interessante und absatzstarke Produkte.

Das Team des familiengeführten Unternehmens präsentiert sich als verlässlicher und kompetenter Partner. Die langfristigen Kundenbindungen basieren auf professioneller Beratung, Verkaufsunterstützung und gute Lieferfähigkeit. Im ständigen Dialog mit Herstellern, Fachhandel, Verbänden, Jägern und Schützen optimiert das Haus seine Angebote. Darin sieht Geschäftsführer Achim Ferkinghoff auch die Herausforderung für die Zukunft der Branche.

Wichtiger Hinweis:

unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH 2002–2024, Alle Rechte vorbehalten