Travel-Domains can rank better at Google than other domains

Websites with travel-Domains sell well touristic offers.... (PresseBox) ( Koeln, )
Most journeys begin with a single step: online research. In 2017, 1.4 billion leisure travelers searched online and visited a total of 53 billion websites. That’s an average of 38 site visits before booking.Travelers scour the internet to find the perfect destinations, accommodations, transportation, and adventures.

If your travel business isn’t ranking well in organic search results, there’s a chance you’ll never be discovered by potential customers who would have loved to book their travel with you. But if you show up on the first page and with a relevant domain extension such as the Travel-Domain, you’ll be among the first sites they visit and a strong contender for their business.

Sometimes the question comes up whether a top level domain (TLD) like the Travel-Domain can help with SEO. When you choose an industry- or service-specific domain name, both customers and search engines have a better idea of what your website is all about. It’s right there in your URL.

In many cases, websites with more specific domain extensions like .travel actually outrank the .com versions of their URLS.

Dozens of Travel-Domains help travel businesses earn the #1 spot on Google search engine rank pages (SERPs). High search volume examples include:

www.alabama.travel

www.snow.holiday

www.nordic.cruises

www.zumba.vacations

www.mideast.tours

www.active.cruises

www.relaxed.vacations

Choosing the right Travel-Domain is a business growth strategy, and can help you be discovered, understood, and ranked as a top pick by customers and search engines alike.

Hans-Peter Oswald
http://www.domainregistry.de/... (English)
http://www.domainregistry.de/... (deutsch)
Für die oben stehenden Pressemitteilungen, das angezeigte Event bzw. das Stellenangebot sowie für das angezeigte Bild- und Tonmaterial ist allein der jeweils angegebene Herausgeber (siehe Firmeninfo bei Klick auf Bild/Meldungstitel oder Firmeninfo rechte Spalte) verantwortlich. Dieser ist in der Regel auch Urheber der Pressetexte sowie der angehängten Bild-, Ton- und Informationsmaterialien.
Die Nutzung von hier veröffentlichten Informationen zur Eigeninformation und redaktionellen Weiterverarbeitung ist in der Regel kostenfrei. Bitte klären Sie vor einer Weiterverwendung urheberrechtliche Fragen mit dem angegebenen Herausgeber. Bei Veröffentlichung senden Sie bitte ein Belegexemplar an service@pressebox.de.