Ansprechpartner:in Hans Peter Oswald +49 221 2571213

Srilankan Airlines takes off with aero-domains

Paint your airplane with aero-domain

(PresseBox) (Cologne, )
Srilankan Airlines has painted its aero-domain on their aircrafts.

SriLankan Airlines' corporate website has changed from www.srilankan.lk to www.srilankan.aero. However, users would be able to log in to the www.srilankan.lk address for at least the next 12 months, until the www.srilankan.aero identity becomes well established. SriLankan will be among many thousands which have registered an aero-domain, including airlines, aviation industry news services, engineering and maintenance firms and service organisation.

"We have taken the initiative to migrate to .aero from the present country specific .lk in order to take advantage of the new global airline domain and to better reflect our status as an international company," said Nigel O'Shea, Head of IT at SriLankan Airlines.

All present e-mail addresses at SriLankan Airlines have also had .lk replaced with .aero, but could still be reached through .lk for the next 12 months.

"The aero-domain will provide a unique identity for airlines, differentiating from other Internet domain extensions such as .com (commercial), .net (network), or country specific domain such as .lk, .sg and .uk," said Kamal Nanayakkara, SriLankan's Senior Manager Network & Communication.

The aero.domain has been reserved worldwide for participants of the aviation industry, including airlines, aircraft manufacturers, and airline industry persons. The aero-domain is expected to make it easier for Internet users to find aviation-related websites on the Internet.

SriLankan Airlines IT Division formed a project team which planned, executed and tested the migration to the new domain over the last four months, reworking the airline's massive IT network.

Secura GmbH

Abdruck und Veroeffentlichung honorarfrei! Der Text
kann veraendert werden.

Secura GmbH ist ein von ICANN akkreditierter Registrar für Top Level Domains. Secura kann generische Domains registrieren, also z.B..com, .net etc. und darüber hinaus fast alle aktiven Länder-Domains registrieren.

2018 landete Secura beim Industriepreis unter den Besten. Secura gewann 2016 den "Ai Intellectual Property Award 2016" als "Best International Domain Registration Firm - Germany". Beim "Innovationspreis-IT der Initiative Mittelstand 2016" wurde Secura als Innovator qualifiziert und wurde beim "Innovationspreis-IT der Initiative Mittelstand 2016" im Bereich e-commerce auch als einer der Besten ausgezeichnet. Beim Innovationspreis-IT der Initiative Mittelstand 2012 und beim Industriepreis 2012 landete Secura GmbH unter den Besten. Beim HOSTING & SERVICE PROVIDER AWARD 2012 verfehlte Secura nur knapp die Gewinner-Nominierung.

Seit 2013 ist Secura auch bei den Neuen Top Level Domains sehr aktiv. Secura meldet Marken für die Sunrise Period als Official Agent des Trade Mark Clearinghouse an.

ICANN-Registrar Secura GmbH
Frohnhofweg 18