High-Speed and Compact—M-664 PILine® Translation Stages

Low profile and improved guiding accuracy make the M-664 a giant among the pigmies

Karlsruhe, (PresseBox) - Like all members of the PILine® family, the M-664 translation stage with linear encoder from PI (Physik Instrumente) features an extremely low profile. This high-speed translation stage is next-larger in the series of piezomotor-driven stages of which the M-663 is the smallest.

The M-664 uses two crossed roller bearings mounted on ground aluminum profiles for improved guiding accuracy.

The integrated P-664 PILine® linear motor can generate forces up to 6 N and maximum closed-loop velocities to 400 mm/s over a 25 mm travel range. Because ceramic motors provide high holding forces at rest, the M-664 with its integrated piezomotor offers extraordinary position stability without the heat generation characteristic of conventional linear motors.

The M-664 translation stage is ideal for tasks in the fields of biotechnology, microscopy and photonics packaging.

Physik Instrumente (PI) GmbH & Co. KG

Der Hersteller PI nimmt seit vielen Jahren eine Spitzenstellung auf dem Weltmarkt für Mikro- und Nanopositioniertechnik ein. Seit über 35 Jahren entwickelt und fertigt PI Standard- und OEM-Produkte mit Piezo- oder Motorantrieben. Neben drei deutschen Werken ist PI weltweit mit acht Niederlassungen und insgesamt über 450 Mitarbeitern vertreten.

Weitere Informationen zum Thema "Mikrotechnik":

Austauschformate und Standards für die Industrie 4.0

Paral­lel zur Fer­ti­gungs­welt ent­ste­hen der­zeit Platt­for­men für das in­du­s­tri­el­le In­ter­net der Din­ge (IIOT). Mit ih­nen soll es mög­lich sein, Fer­ti­gungs­da­ten zu sam­meln und aus­zu­wer­ten. Pro­b­lem: Für vie­le die­ser Platt­for­men ist der Zu­gang zu Da­ten aus Ma­schi­nen und Pro­duk­ti­ons­an­la­gen schwie­rig. Ab­hil­fe schaf­fen of­fe­ne Stan­dards wie Au­to­ma­ti­onML und OPC UA.