Story Box-ID: 16463

Oplayo GmbH Skalitzer Strasse 33 10999 Berlin, Deutschland http://www.oplayo.com
Logo der Firma Oplayo GmbH
Oplayo GmbH

Oplayo streams 3GSM Daily News direct to your Mobile Phone

(PresseBox) (Helsinki, )
For the second year running Oplayo has joined forces with TelecomTV, the official TV service provider to the GSM association for the 3GSM World Congress 2004. During 3GSM World Congress in Cannes, TelecomTV 2Go will be broadcasting daily video programmes of news and analysis, CEO interviews and event highlights to users of selected GPRS phones.

Oplayo will be providing the mass-market distribution of the 3GSM daily video news that is produced by TelecomTV at the show.

The TelecomTV 2Go service utilises the latest video player from Oplayo and is a regularly updated streaming video service offering the latest news and interviews from the show. The Oplayo product provides a video player for midp1/2 mass-market handsets as well as Symbian 'smart-phones'.

The Oplayo video player is FREE - Visitors to the show can download the player to their handset OTA by simply sending a text message to Oplayo at +358 40 750 3803 and typing 3gsm into the message field.

If you would rather download to a PC, the Oplayer can be downloaded from www.telecomtv.com/2go.

Oplayo GmbH

Oplayo ermöglicht die Übertragung des Videostreaming und der Rich Media Technologie durch das Mobilnetzwerk auf jedes handelsübliche Mobiltelefon.

Die Produkte von Oplayo werden kommerziell in mehr als 25 Ländern weltweit vertrieben. Kunden sind u.a. führende Mobilfunkbetreiber, Kontentanbieter und Medieninhaltdienstleister. Oplayo verfügt derzeit über 3. 000 Videoclips in seiner Bibliothek und einen Videoplayer für Mobiltelefone der weitgehend als einer der weltweit besten anerkannt ist. Durch die Kombination von Branchenstandards und Produktneuheiten, die stets am Puls der Zeit sind, ermöglicht die Technologie von Oplayo mehr als einer Billion von Mobiltelefonnutzern weltweit, Videofunktionen in Anspruch zu nehmen.

Fast jeder, der ein Mobiltelefon besitzt, kann - unabhängig vom Betreiber - durch die Oplayo Technolgie, Zugang zur Welt der Videoübertragung und Medieninhalten für Mobiltelefone haben.

Mehr Informationen zu Oplayo: www.oplayo.com

Wichtiger Hinweis: