Ansprechpartner:in Mike Andrews +1 805-579-6700

CeBIT 2008: NovaStor presents advanced technology for mobile data protection and availability

(PresseBox) (Rotkreuz / Switzerland, Hamburg / Germany, Simi Valley / USA, )
NovaStor, a leading provider of software solutions for data availability and protection, will present an advanced technology for mobile data protection using online storage portals at CeBIT 2008 in Hannover, Germany, from March 4th to 9th, 2008. NovaStor will be presenting this new technology at Hall 2 Booth E20, Deutsche Notes User Gemeinschaft (DNUG).

NovaStor is one of the world leaders in online backup software and has been named as a major supplier for ISPs by several US trade magazines. Early this year, NovaStor substantiated this position with the US launch of a product for hardware manufacturers and distributors which automates the replication of data from USB flash drives onto online storage portals like Amazon S3, providing backup, security and peace of mind to end users and additional revenue streams to the distributors.

Since its launch in January 2008 NovaStor Lost&Found has been equipped with new and enhanced features and will be presented to a European audience for the first time at CeBIT 2008. To arrange an appointment please contact NovaStor at info@novastor.de.

“Home and small business users choose data protection via the Internet as an addition to local data backup, and to enhance data availability while away from the home or office. We have leveraged this trend on with our most recent development. NovaStor Lost&Found allows manufacturers of USB flash drives to compete in the market with a truly innovative product offering,” says Mike Andrews, Managing Director and EVP of Worldwide Sales of NovaStor.

NovaStor (www.novastor.de) ist ein führender, international tätiger Anbieter von Softwarelösungen für Datenverfügbarkeit und -sicherheit. NovaStors Backup- und Restore-Software sichert einzelne Workstations und Server, aber auch Netzwerke, Rechenzentren und Cloud-Architekturen. NovaStor deckt ein breites Anwendungsgebiet ab – vom mobilen Anwender über Fachabteilungen und mittelständische Unternehmen, bis zu internationalen Rechenzentren. Die kostenoptimalen Lösungen von NovaStor sind Hersteller- und Hardware-neutral. Sie erzielen im bestehenden und künftigen IT-Umfeld des Kunden den technologisch und wirtschaftlich optimalen Nutzen.