MobileIron and Samsung Deliver the Most Advanced Android Solution for the Enterprise, with End-to-End Management of the Samsung KNOX

Mobile World Congress 2013

(PresseBox) (Barcelona, )
MobileIron, the leader in security and management for mobile apps, documents, and devices, today announced that it has expanded its partnership with Samsung to support Samsung KNOX, the most advanced Android solution for the enterprise. Samsung KNOX provides the deepest security and most comprehensive enterprise experience for both Mobile IT and end users.

"User adoption of Samsung mobile devices is exploding around the world and, with the KNOX, we are establishing a new standard for mobile security in the enterprise," said Jae Shin, Vice President, B2B Business Group at Samsung Electronics. "Our partnership with MobileIron enables organizations around the world to confidently welcome Samsung devices into even the most highly security-conscious environments. With the KNOX and MobileIron, we deliver the security that the IT department requires without compromising the experience end users love."

Samsung KNOX creates a distinct work persona that is entirely separate from a user's personal content and apps. Users can switch easily between environments, increasing their productivity and efficiency. The KNOX keeps personal data private because it is entirely separate from the work environment. As a result, there is no risk of the user losing personal data or the corporation losing business data. MobileIron and Samsung deliver this experience through the KNOX containerized environment from Samsung and end-to-end management of enterprise apps and documents by MobileIron.

"Samsung KNOX is a major step forward in establishing Android as a core computing platform for business, and we are pleased to be part of the KNOX ecosystem," said Bob Tinker, CEO, MobileIron. "What distinguishes KNOX is Samsung's commitment to meeting and exceeding the security needs of the most exacting enterprise and government organizations. Our customers are very excited to trial and deploy the KNOX."

Safe Harbor Statement
This information is intended to outline MobileIron's general product direction and should not be relied on when making a purchasing decision.

MobileIron ist der führende Anbieter im Bereich Sicherheit und Management für mobile Apps, Dokumente und Geräte. Die Mission von MobileIron ist es, weltweit agierende Unternehmen auf deren Weg zu "Mobile First" umfassend zu unterstützen. Mobile First-Unternehmen setzen mobile Endgeräte (Smartphones und Tablets) als ihre primäre IT-Plattform ein, wodurch deutlich andere Geschäftsprozesse möglich werden und die Wettbewerbsfähigkeit erhöht wird. Das Marktforschungsunternehmen IDC stuft MobileIron als den weltweit am schnellsten wachsenden Mobile Enterprise Management (MEM)-Anbieter ein. MobileIron steht für eine hochskalierbare Architektur, schnelle Innovationszyklen und Best Practices-Angebote, um weltweit agierenden Unternehmen beim Umwandlungsprozess zu einem Mobile First-Unternehmen beiseite zu stehen. Führende globale Unternehmen nutzen MobileIron als Basis für ihre Mobile First-Initiativen, so unter anderem 7 der 10 weltweit führenden Pharma-Unternehmen, 5 der 10 größten Banken, 8 der 10 wichtigsten Automobilhersteller, 3 der Top 5 globalen Handelsunternehmen, 4 der Top 5 Luftfahrt- und Wehrtechnikunternehmen und die Hälfte der 10 weltweit führenden Anwaltskanzleien.

Weitere Informationen finden Sie im Internet unter: www.mobileiron.com