Laser Safety Catalog

Now available for free

(PresseBox) (Olching, ) LASER COMPONENTS has released a laser safety catalog: From personal protection equipment to complete protection solutions for open spaces, everything that is required to meet the standards set out in the EN 12254, EN 207, and EN 208 is avaiable. The product engineers provide on site advice to select the most efficient protection equipment. The new catalog can be directly downloaded from the website, it is also possible to order a printed version for free.

LASER COMPONENTS hat sich auf die Entwicklung, Herstellung sowie den Vertrieb von Komponenten und Dienstleistungen für die Lasertechnik und Optoelektronik spezialisiert. Seit 1982 steht das Unternehmen seinen Kunden mit Verkaufsniederlassungen in fünf Ländern zur Verfügung. Die Eigenproduktion an verschiedenen Standorten in Deutschland, Kanada und den USA wird seit 1986 verfolgt und macht etwa die Hälfte des Umsatzes aus. Derzeit beschäftigt das Familienunternehmen weltweit über 170 Mitarbeiter.