PresseBox
Pressemitteilung BoxID: 594450 (KPS AG)
  • KPS AG
  • Beta-Str. 10H
  • 85774 München
  • http://
  • Ansprechpartner
  • Neriman Cetinkaya
  • +49 (231) 97427839

CHRIST Jewellery Now Available in Austria

(PresseBox) (Dortmund, ) The hearts of jewellery customers from Germany to Austria are beating faster online now, too. After the successful online shop that getit created for CHRIST jewellers and watchmakers in Germany, Austria customers are eagerly anticipating the shop tailored to meet their individual expectations in regard to high-quality jewellery and precious watches.

Adobe Scene 7 Provides Minute Detail of Jewellery
The Austria online shop was created on the foundation of the hybris E-Commerce platform that getit had already developed for www.christ.de: The goal for the Austrian shop platform was to expand back end processes and design the shop architecture in a way that would enable CHRIST to manage the system and add country-specific content themselves. It only takes a single click for jewellery fans in Germany and Austria to find the exclusive products they are interested in - and thanks to Adobe Scene 7 they can see the pieces in minute detail and purchase them directly.

Reaching Customers Beyond the Range of Stores
The customers in Austria will especially benefit from the opportunity to shop online at www.christ.at, with its fast delivery and short dispatch routes: "Since we only have bricks-and-mortar stores in Germany so far, the online shop in Austria creates a new channel to reach customers who cannot visit our German locations," says Christine Wurm, head of E-Commerce at CHRIST. "getit has proven over the years to be an experienced E-Commerce service provider, offering us competent advice and continuously advancing development."

Website Promotion

KPS AG

Die seit der Gründung im Jahre 1999 im TZDO-TechnologieZentrumDortmund ansässige getit ist mit über 100 Mitarbeitern führender Anbieter leistungsstarker E-Business-Lösungen: Angefangen beim Consulting über Konzeption und Design bis hin zur Implementierung und Betrieb individueller Systeme.

Zu den Kernkompetenzen von getit zählen die strategische Beratung und Konzeption bei der Optimierung von webbasierten Geschäftsprozessen, sowie die Einführung und der Betrieb technisch anspruchsvoller, skalierbarer E-Business- und Enterprise-Content-Management-Plattformen.

Bei der systematischen Erfolgsanalyse und Optimierung von Webauftritten helfen die E-Business-Intelligence-Berater von getit. Mit innovativen Analysewerkzeugen zeichnen sie ein exaktes Bild der Nutzung. So können elektronischen Prozesse und Präsentationen stets den Erwartungen der ausgewählten Zielgruppen entsprechen.

Viele namhafte Unternehmen, wie z. B. Conrad Electronic, RWE, bofrost*, MEDION und Demag Cranes & Components haben sich bereits für getit entschieden.