Pressemitteilung BoxID: 181476 (ISRA VISION)
  • ISRA VISION
  • Industriestr. 14
  • Sandra Braun

Drei strategische Technologiepatente erteilt

ISRA VISION: Markstellung durch neue Technologiepatente weiter ausgebaut

(PresseBox) (Darmstadt, ) Der ISRA VISION AG (ISIN: DE 0005488100), einem der globalen Marktführer für industrielle Bildverarbeitung (Machine Vision) und der Weltmarktführer für Oberflächen-Inspektionssysteme, wurden drei strategisch wichtige Patente erteilt. Zwei Patente basieren auf Entwicklungen im Unternehmensbereich Surface Vision. Das dritte Patent schützt eine Innovation im Bereich Industrial Automation, in dem ISRA Industrie-Robotern das Sehen beibringt.

Mit der nun patentierten Entwicklung können Roboter künftig noch effektiver eingesetzt werden. Die Erteilung des international angemeldeten Patents sichert ISRA im Bereich Industrial Automation den Technologievorsprung. Die beiden anderen Patente - unter anderem zur Inspektion von komplexen Glasflächen - vergrößern den Technologie- und Wettbewerbsvorsprung im Bereich Surface Vision.

Hier erkennen die ISRA-Systeme Fehler, können diese klassifizieren und auf den Millimeter genau lokalisieren. Damit leisten Sie einen wichtigen Beitrag zur Optimierung des Produktionsprozesses.

ISRA VISION AG in combination with its subsidiaries is one of the top five suppliers of industrial image processing(Machine Vision) globally. Thereby the Machine Vision company concentrates on the business divisions Surface Vision, Robot Vision and Quality Vision. ISRA is the world leader in the surface inspection sector. Todays clients of the ISRA group include amongst others Daimler, KUKA, ABB, BMW, Volkswagen, General Motors, Ford, Schott, Saint Gobain, Pilkington, MAN Roland, Asahi, 3M, DuPont, Stora Enso, Weyerhaeuser, International Paper, Ahlstrom Crane ArcelorMittal, Nippon Steel, Thyssen Krupp, SeverStal and China Steel.

Operating EBT in fiscal year 2006/2007 (ending Sept. 30) was € 6.3 million (2005/2006: € 10.0 million). Total output for 2006/2007 came to € 58.6 million (2005/2006: € 53.5 million). During the past ten years, ISRA was able to increase its total output by close to 31% per year on average, while EBT grew by an average 36% per year.

The ISRA group is acting worldwide with approx. 400 employees at 16 locations in the three regions Europe, Americas and Asia.

ISRA uses digital image processing technology for the optical inspection of endless web materials (such as glass, film, nonwoven, paper and metal) and for robot guidance tasks in the context of automated production and packaging. According to expert estimates, at present only some 25% of possible applications are being exploited.

Currently the global market volume comes to some € 6.5 billion. Annual growth rates world-wide are currently estimated at 7%.