Ansprechpartner:in Herr Sebastian Naumann +49 89 309048832

AUSTRALIAN INNOVATION TO BE SHOWCASED AT BUSINESS AND TECHNOLOGY FORUM

(PresseBox) (Frankfurt - Munich, )
Australia’s Senior Trade and Investment Commissioner for Western Europe, David Campbell, has invited European business leaders to attend the third annual Business and Technology Forum in Munich on 21 April 2016.

The Forum will bring together decision makers, entrepreneurs and academics to share insights from successful collaborations and to discuss Australia’s expertise in innovation.

Mr. Campbell said:
“Innovation and science have always been key drivers of Australia’s business competitiveness and economic prosperity."

“With Australia’s strategic location amongst the fastest growing economies in the world, innovation and technology will continue to deliver opportunities for companies keen to build a presence in the region. That is why in December 2015 the Australian government announced a $1.1 billion National Innovation and Science Agenda."

“This event is part of a range of initiatives from the government to further develop Australia’s innovation capabilities, in partnership with European companies and investors.”

The Forum will feature a keynote speech on ‘how technology will reshape the companies of the future’ from Dr Hugh Bradlow, Chief Scientist at Telstra Australia, a leading telecommunications and technology company. It will also include a number of panel discussions from a range of speakers.

The first panel discussion on ‘Companies of the Future’ will feature:
• Mr Jeff Connolly, CEO Siemens Australia
• Mr Günter Pecht-Seibert, Global Vice President Research & Innovation, Innovation Center Network, SAP SE, Germany
• Prof Aleksandar Subic, Deputy Vice Chancellor Research & Development, Swinburne University, Melbourne, Australia
• Mr Meiert J. Grootes, Owner, Panadoro Group, Switzerland
• Mr Andreas Dressler, Managing Director, Conway Advisory, Germany

The second panel discussion on ‘Innovation playground: Australia ahead’ will feature:
• Prof Steffen P Walz, School of Design and Art / GEElab, Curtin University, Perth, Australia and Managing Director, gerenwa GmbH, Germany
• Dr-Ing Andreas Blattner, Function- & Pre-Development, AUDI AG, Germany
• Ms Charlotte Chui-Franz, Primary Care Brand Management, Novartis Pharma, Germany
• Mr Björn Behrendt, Founder of StyleTread.com.au, MadPaws.com.au and ParcelPush.com.au, Germany

Applications for the event are open until 18 April 2016.

For more information about the event or to apply to attend, please use the registration website: https://e.austrade.gov.au/...
or visit: www.austrade.gov.au .

Inline Sales GmbH: Services - MADE IN GERMANY
Die Inline Sales GmbH, mit Sitz in München und Hannover, ist Spezialist für Business Process Outsourcing in Vertrieb und Marketing. Die Inline Sales GmbH übernimmt für Unternehmen der unterschiedlichsten Branchen, für Regierungen, Konsulate und Wirtschaftsförderungs-Gesellschaften aus der ganzen Welt den strategischen und operativen Geschäftsaufbau durch die Bereitstellung von Services und Ressourcen in den Bereichen Vertrieb, Marketing und Business Development.

Die Dienstleistungen der Inline Sales GmbH wurden in 2008 und 2009 als qualifiziertes INNOVATIONSPRODUKT, in 2009 als qualifiziertes INDUSTRIEPRODUKT, in 2013 als "BEST OF INDUSTRIEPREIS 2013" und in 2014 als "BEST OF INNOVATIONSPREIS IT 2014" von der Initiative Mittelstand ausgezeichnet.

In ihrer über 15-jährigen Tätigkeit hat die Inline Sales International Group namhafte Kunden betreut wie British Telecom, BBC, Linde, Motorola, COMPAREX, Samsung, EDS, Reed Elsevier oder Laser 2000. Darüber hinaus wurden bereits hunderte von kleinen und mittelständischen Unternehmen erfolgreich aufgebaut. Außerdem arbeitete die Inline Sales GmbH bereits für die Landesregierung von Bayern und die Regierungen von Israel, Süd-Korea, Thailand, Malta, Australien, Belgien, Ungarn, Costa Rica und viele andere.