Story Box-ID: 205879

Ex Libris (Deutschland) GmbH Gasstr. 18 22761 Hamburg, Deutschland http://www.exlibrisgroup.com/de
Ansprechpartner:in Frau Daniela Wittig +49 40 89809183
Logo der Firma Ex Libris (Deutschland) GmbH

ETH Zurich Chooses Primo from Ex Libris

(PresseBox) (Hamburg, )
ETH Zurich Chooses Primo from Ex Libris

ETH chooses Primo as a basis for their university wide knowledge portal and enters into a development cooperation with Ex Libris.

Ex Libris Germany is pleased to announce that following a thorough selection process, the Swiss Federal Institute of Technology Zurich (ETH Zurich) has selected the Primo® discovery and delivery solution from Ex Libris.

Primo is going to be the key element of the ETH Knowledge Portal which goes beyond a common library project.

"We evaluated a wide range of different products, and concluded that Primo is the best platform to fulfill our goal of integrating all information resources from the ETH-Library and ETH Zurich,” explained Arlette Piguet, project manager of the Knowledge Portal at ETH Zurich

"We were impressed of the deep knowledge from the Ex Libris team in this area and we are looking forward to work together in a close cooperation on this very strategic project" added Andreas Kirstein, head of library IT and associate library director at ETH.

Marc Daubach, corporate vice president and general manager for Europe at Ex Libris, commented, “We value our strategic relationship with ETH Zurich and are pleased that the institution has identified Primo as its solution of choice. Through this project the ETH Zurich demonstrates once more its leadership role and its user oriented service strategy.”

About ETH Zurich

ETH Zurich is a science and technology university with an outstanding research record, a place where 18,000 people from 80 nations study, conduct research, and work. About 350 professors teach in 16 departments, which focus mainly on engineering sciences, architecture, system-oriented sciences, mathematics, and natural sciences, and carry out research that is highly valued worldwide.
The ETH-Library is the largest library in Switzerland and the main library of the Swiss Federal Institute of Technology. The library holds more than 6.9 million items, including maps, old prints, audiovisual materials, journals, databases, and much more. Special emphasis is given to the electronic resources that the faculty, staff, and students access at ETH Zurich and to innovative library services.

For additional information on ETH Zurich and ETH-Library, see http://www.ethz.ch/index_EN.

Ex Libris ist der weltweit führende Anbieter von Softwarelösungen für Bibliotheken und bietet mit seinen effizienten und nutzerfreundlichen Produkten ein einzigartiges umfassendes Lösungsportfolio für elektronische, digitale und gedruckte Materialien. So kann Ex Libris den Bedürfnissen aller Arten von Bibliotheken gerecht werden und diesen einen reibungslosen Übergang in die Zukunft des Bibliotheksmanagements gewährleisten. Das Unternehmen ist für mehr als 4.500 Kunden in über 70 Ländern auf sechs Kontinenten tätig, deren Namen wie das „Who’s Who“ der weltweit anerkannten akademischen Institutionen anmuten.

Für Ex Libris ist es ein wichtiges Anliegen, innovative Lösungen für Universitäts-, Forschungs- und Nationalbibliotheken in enger Zusammenarbeit mit den Kunden selbst zu entwickeln, um so höchste Produktivität und Effizienz garantieren zu können. Ein besonderes Augenmerk gilt dabei stets der Benutzerfreundlichkeit, da diese in einer Zeit, in der sich Nutzer verstärkt anderen Informationsquellen, wie zum Beispiel dem Internet, zuwenden, ein Schlüsselkriterium für Bibliotheken darstellt, um weiterhin die Informationsquelle Nummer eins zu sein.

Weiterführende Informationen über die Ex Libris Group finden Sie auf http://www.exlibrisgroup.com.

Wichtiger Hinweis:

unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH 2002–2024, Alle Rechte vorbehalten