Ansprechpartner:in Frau Holly O'Rourke +1 603-475-9244

EFI übernimmt Shuttleworth Business Systems

Jüngste Übernahme verstärkt Position von EFI auf dem britischen MIS-Markt

(PresseBox) (Fremont, Kalifornien, )
Electronics For Imaging, Inc. (Nasdaq:EFII) gab heute die Übernahme von Shuttleworth Business Systems Ltd. (Shuttleworth), einem Familienunternehmen und Anbieter von Drucksoftware mit Sitz im britischen Kettering, bekannt.

Obwohl die finanziellen Bedingungen der Übernahme nicht veröffentlicht wurden, ist nicht davon auszugehen, dass sich die Übernahme nennenswert auf das Geschäftsergebnis von EFI für das vierte Quartal oder das gesamte Jahr 2015 auswirken wird.

EFI ist der marktführende Anbieter von innovativen, zertifizierten Softwarelösungen zur Optimierung der Geschäfts- und Produktionsprozesse im Akzidenzdruck, Publishing-Bereich und Verpackungsdruck. Durch die Übernahme von Shuttleworth kann EFI seine führende Position auf dem britischen Markt weiter ausbauen.

"Wir freuen uns sehr, die Kunden und Mitarbeiter von Shuttleworth in die EFI-Familie aufzunehmen", erklärte Gabriel Matsliach, Senior Vice President und General Manager von EFI Productivity Software. "Natürlich werden die Anforderungen der Stammkunden von Shuttleworth mit dem gleichen Enthusiasmus wie Shuttleworth seit seiner Unternehmensgründung im Jahr 1981 erfüllen und übertreffen. Gleichzeitig bieten wir diesen Kunden Zugang zum gesamten Produktportfolio von EFI und ermöglichen ihnen die Implementierung von durchgängigen Geschäfts- und Produktions-Workflows zur Steigerung ihrer Effizienz und Rentabilität."

"Wir freuen uns sehr über unsere Aufnahme in die EFI-Familie und sind davon überzeugt, dass unsere Kunden von dem Mehrwert profitieren werden, den EFI ihnen bieten kann", sagte Andy King, Joint Managing Director von Shuttleworth. "Die Technologie, das Know-how und und die Marktpräsenz von EFI sind Garant dafür, dass Kunden von Shuttleworth auch in Zukunft erfolgreich agieren und expandieren können."

Safe Harbour for Forward Looking Statements Certain statements in this press release are forward-looking statements within the meaning of Section 27A of the Securities Act of 1933, as amended and Section 21E of the Securities Exchange Act of 1934, as amended. Statements in this press release that could be deemed forward-looking statements include, but are not necessarily limited to, statements regarding the impact of the acquisition on EFI's results, expansion of our product portfolio, our future product offerings to Shuttleworth customers, integration of Shuttleworth, future customer achievements, continuation of support to the existing Shuttleworth client base, the timing of payments to the former Shuttleworth shareholders, and any statements or assumptions underlying any of the foregoing.

Forward-looking statements are subject to certain risks and uncertainties that could cause our actual future results to differ materially, or cause a material adverse impact on our results. Potential risks and uncertainties include, but are not necessarily limited to, unforeseen expenses; the difficulty of aligning expense levels with revenue; management's ability to forecast revenues, expenses and earnings; any world-wide financial and economic difficulties and downturns; adverse tax-related matters such as tax audits, changes in our effective tax rate or new tax legislative proposals; the unpredictability of development schedules and commercialization of products by the leading printer manufacturers and declines or delays in demand for our related products; changes in the mix of products sold; the uncertainty of market acceptance of new product introductions; intense competition in each of our businesses, including competition from products developed by EFI's customers; challenge of managing asset levels, including inventory and variations in inventory levels; the uncertainty of continued success in technological advances; the challenges of obtaining timely, efficient and quality product manufacturing and supply of components; litigation involving intellectual property rights or other related matters; our ability to successfully integrate acquired businesses; the uncertainty regarding the amount and timing of future share repurchases by EFI and the origin of funds used for such repurchases; the market prices of EFI's common stock prior to, during and after the share repurchases; any disruptions in our operations, the difficulty to retain employees; the compliance with the new requirements regarding the "conflict minerals," if they are found to be used in our products, and any other risk factors that may be included from time to time in the Company's SEC reports.

The statements in this press release are made as of the date of this press release. EFI undertakes no obligation to update information contained in this press release. For further information regarding risks and uncertainties associated with EFI's businesses, please refer to the sections entitled "Risk Factors," "Factors That Could Adversely Affect Performance," and other similar sections in our SEC filings and reports, including, but not limited to, EFI's annual report on Form 10-K and its quarterly reports on Form 10-Q, copies of which may be obtained by contacting EFI's Investor Relations Department by phone at 650-357-3828 or by email at investor.relations@efi.com or EFI's Investor Relations website at http://www.efi.com.

ZUSÄTZLICHE INFORMATIONEN:Das EFI-Logo ist eine eingetragene Marke von Electronics For Imaging, Inc. in den USA und/oder bestimmten anderen Ländern. EFI ist eine Marke von Electronics For Imaging in den USA und/oder bestimmten anderen Ländern. Alle anderen Bezeichnungen und Produktnamen sind möglicherweise Marken oder eingetragene Marken der jeweiligen Inhaber und werden hiermit anerkannt. Nothing herein should be construed as a warranty in addition to the express warranty statements provided with EFI products and services.

Das weltweit agierende Technologieunternehmen EFI™ (NASDAQ: EFII) mit Sitz im kalifornischen Silicon Valley ist ein Schrittmacher der Digitalisierung in der Druckbranche. Mit Produkten zur Steigerung der Wettbewerbsfähigkeit und Produktivität engagieren wir uns leidenschaftlich für die Förderung des Erfolgs unserer Kunden. Wir entwickeln dazu bahnbrechende Technologien für die Produktion von Beschilderungen, Verpackungen, Textilien, Keramikfliesen und personalisierten Dokumenten. Zur Auswahl stehen eine breite Palette von Drucksystemen, Tinten und digitalen Frontend-Systemen sowie ein umfassendes Paket für die Unternehmens- und Fertigungsabläufe - der gesamte Produktionsprozess wird damit optimiert. (www.efi.com)

Folgen Sie uns auf Twitter: @EFIPrint
Besuchen Sie uns auf Facebook: www.facebook.com/EFI.Digital.Print.Technology
Sehen Sie sich auf YouTube Videos von uns an: www.youtube.com/EFIDigitalPrintTech