Story Box-ID: 405166

Citrix Online Germany GmbH Erzbergerstr. 117 76133 Karlsruhe, Deutschland http://www.citrixonline.com
Ansprechpartner:in Herr Paul Burrin +1 805-690-6176
Logo der Firma Citrix Online Germany GmbH
Citrix Online Germany GmbH

Citrix schließt die Netviewer-Übernahme ab

(PresseBox) (Santa Barbara / Karlsruhe, )
Citrix Systems hat die Übernahme der Netviewer AG, einem führenden europäischen Software-as-a-Service (SaaS) Anbieter im Bereich Collaboration und IT Services, abgeschlossen. Wie am 17. Dezember 2010 bekanntgegeben wurde, soll Netviewer Teil von Citrix Online, der Online Services Division von Citrix, werden. Die Transaktion wird dazu beitragen, die Führungsrolle von Citrix Online im europäischen SaaS-Markt auszubauen.

Robert Gratzl, Vorstandssprecher von Netviewer, wurde zum Vice President und General Manager von Citrix Online in der EMEA-Region (Europa, Naher Osten und Afrika) ernannt. In dieser Funktion verantwortet er einen Geschäftsbereich, der mittlerweile eine der erfolgreichsten SaaS-basierten Unternehmen, spezialisiert auf Collaboration- und IT-Services, in Europa darstellt. Der Standort von Netviewer in Karlsruhe bleibt als wichtiges operatives Zentrum bestehen, um die Geschäfte von Citrix Online aus der Region nach Zentral- und Südeuropa auszuweiten. Citrix Online unterstützt und bedient weiterhin die über 18.000 Unternehmenskunden von Netviewer, von denen die meisten in Deutschland und dem restlichen Kontinentaleuropa ansässig sind. Citrix Online ergänzt damit seine bereits starke Kundenbasis in Großbritannien, Irland und Skandinavien.

Weitere Informationen über Citrix: http://www.citrix.com/

Weitere Informationen über Citrix Online: http://www.citrixonline.com/

Weiterführende Informationen:

- Citrix Online to Acquire Netviewer
- Citrix Online Accelerates European Expansion
- GoToMeeting and GoToWebinar Raise Citrix Online to #2 in Global Web Conferencing Market
- Citrix Online Rated Best Overall Web Conferencing Experience by Users, Again, According to Wainhouse Research
- Workshifting.com
- Twitter: @citrixonline, @workshifting, @GoToMeeting, @GoToWebinar, @GoToTraining, @GoToAssist, @GoToManage

Über Netviewer

Die Netviewer AG (www.netviewer.com) ist der führende europäische Hersteller und Anbieter von Webkonferenz-Lösungen. Gegründet 2001 in Karlsruhe, beschäftigt das Unternehmen heute über 220 Mitarbeiter. Mit Netviewer können sich Internetnutzer live gegenseitig die Bildschimansicht teilen, um Texte, Kalkulationen, Grafiken und sonstige Dokumente gemeinsam zu bearbeiten. Durch die visuelle Echtzeitkommunikation über das Internet lassen sich Reisezeiten und Kosten erheblich reduzieren und die Produktivität erhöhen. Außerdem leisten die Nutzer einen aktiven Beitrag zum Klima- und Umweltschutz.

Diese Vorteile nutzen mehr als 18.000 Konzerne und mittelständische Unternehmen aus 68 Ländern.

Citrix Online Germany GmbH

Citrix Systems, Inc. (NASDAQ: CTXS) ist führender Anbieter von Virtualisierungstechnologien, mit denen Unternehmen IT als On-Demand-Service zur Verfügung stellen können. Citrix wurde 1989 gegründet und vereint Virtualisierungs-, Netzwerk- und Cloud-Computing-Technologien in einem kompletten Produktportfolio, das virtualisierte Arbeitswelten für Nutzer und virtualisierte Rechenzentren für IT-Abteilungen ermöglicht. Mehr als 230.000 Unternehmen weltweit nutzen Citrix-Technologien, um ihre IT-Umgebungen schnell, einfach und kosteneffizient aufzubauen. Das Unternehmen zählt 10.000 Handels- und Allianzpartner in mehr als 100 Ländern. Im Geschäftsjahr 2010 erwirtschaftete Citrix einen Umsatz von 1,87 Milliarden US-Dollar.

For Citrix Investors

This release contains forward-looking statements which are made pursuant to the safe harbor provisions of Section 27A of the Securities Act of 1933 and of Section 21E of the Securities Exchange Act of 1934. The forward-looking statements in this release do not constitute guarantees of future performance. Investors are cautioned that statements in this press release, which are not strictly historical statements, including, without limitation, statements concerning Citrix' SaaS leadership in EMEA and its global expansion, and future organizational structure and operations, constitute forward-looking statements. Such forward-looking statements are subject to a number of risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from those anticipated by the forward-looking statements, including, without limitation, the reaction of customers of Citrix and Netviewer to the acquisition; Citrix's timing and ability to successfully integrate Netviewer's products, operations (including migration of Netviewer to Citrix's systems and controls) and employees; the introduction of new products by competitors or the entry of new competitors into the markets for Citrix's and Netviewer's products; the failure by Citrix to retain key employees of Netviewer; failure to further develop and successfully market Netviewer's technology and products, including failure to execute Citrix's sales and marketing plans and to achieve or maintain anticipated revenues and profits; the impact of the global economy and uncertainty in the IT spending environment, including Citrix's European markets; the company's ability to maintain and expand its business in small sized and large enterprise accounts; the size, timing and recognition of revenue from significant orders; the success of investments in its products, foreign operations and vertical and geographic markets; the management of anticipated future growth; risks in effectively controlling operating expenses, including failure to manage unexpected expenses; the effect of new accounting pronouncements on revenue and expense recognition; litigation, including litigation challenging Citrix or Netviewer intellectual property rights or alleging the infringement of the intellectual property rights of third parties; changes in the company's pricing and licensing models, promotional programs and product mix, all of which may impact Citrix's revenue recognition or those of its competitors; charges in the event of the impairment of assets acquired through business combinations; competition and other risks associated with the markets for Citrix's SaaS collaboration and IT services; unanticipated changes in tax rates or exposure to additional tax liabilities; risks of political and social turmoil; and other risks detailed in the company's filings with the Securities and Exchange Commission. Citrix assumes no obligation to update any forward-looking information contained in this press release or with respect to the announcements described herein.

Wichtiger Hinweis:

unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH 2002–2024, Alle Rechte vorbehalten