Ciklum AG Technoparkstrasse 1 8005 Zürich, Schweiz http://www.ciklum.com
Ansprechpartner:in Herr Viktor Bogdanov
Logo der Firma Ciklum AG

Ciklum Makes It to Ukraine’s Top 3 Software Development Companies

Leading Danish innovative IT Company Ciklum ranks 3 in a new rating of Top Ukrainian software development companies.

(PresseBox) (Kiew, )
According to a recent survey of Top 100 Ukrainian companies conducted by Investgazeta, Ukraine’s most authoritative finance newspaper, and Ekonomika, one of Ukraine’s leading business publish houses, Ciklum ranks 3 in a software development industry rating with the net revenue of USD 38 mln (as est. in 2011). This marks a 60% increase from 2010. The Top 100 Rating evaluates companies in all industry sectors based on such criteria as a net revenue, a net profit, export and import volumes, etc.

Commenting on the company’s success, Roman Khmil, Ciklum’s COO, says:

“Today’s growth rate demonstrated by Ukrainian software industry leaders is remarkable. This proves a very high demand for IT and software development services from both within and outside the country. We’re also observing a stable stream of backsourcing orders [when customers transfer their development work from India to Europe] which proves a high quality of services provided by Eastern European vendors. One of the key challenges at this point is the ability of Ukrainian IT industry to scale appropriately to meet this rapidly growing demand.”

The researchers admit that IT market has become one of the most dynamic sectors of the Ukrainian economics with an average annual growth of 30%. None of the country’s other industries develops at such a fast pace. According to the experts, the future outlook is quite positive. In the best case scenario (if the government prioritizes it and creates favorable conditions for transparent business and attracting foreign capital) the Ukrainian IT industry will most likely see a 60% growth rate and will be estimated at USD 7 bln or more in 3 – 5 years.

Ciklum Makes It to Ukraine’s Top 3 Software Development Companies

Ciklum (www.ciklum.com) ist ein dänisches IT-Outsourcing-Unternehmen, das auf Nearshore-Softwareentwicklung in der Ukraine spezialisiert ist und für Kunden eigene Entwicklerteams aufbaut und unterhält. Der Dienstleistungsrahmen und Wissensaustausch innerhalb der Firma helfen den Kunden, schnell, mit weniger Risiken und minimaler Investition die gewünschten Resultate zu erzielen. Ciklum wurde 2002 gegründet und beschäftigt heute knapp 2000 Spezialisten in 165+ globalen Kundenteams. Ciklum hat sechs Entwicklungsbüros in der Ukraine, eins in Minsk und zwei in Pakistan sowie Repräsentationsbüros in der Schweiz, Deutschland, England, Schweden und Holland. Ciklum ist ein Gewinner des Red Herring 100 Europe 2009 und wurde in der Ukraine zweimal ausgezeichnet als bester IT-Arbeitgeber.

Wichtiger Hinweis:

unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH 2002–2024, Alle Rechte vorbehalten