Ansprechpartner:in Pressekontakt +49 2841 91840

INDUSTRIE PARIS 2008: CAD Schroer Introduces the Ultimate in 2D/3D Interaction for Rapid Installation Design

(PresseBox) (Moers, Germany and Paris, France, )
In addition to showcasing its renowned MEDUSA4® and STHENO/PRO® product lines, CAD Schroer Group (CSG), the global engineering solutions provider, will be introducing its latest innovative development, MPDS4 FACTORY LAYOUT at the INDUSTRIE PARIS 2008 - the meeting place for engineering technology professsionals. MPDS4 was developed specifically for the easy design and layout of large process plants and installations for manufacturers and plant designers.

One of the major benefits of MPDS4 FACTORY LAYOUT is its seamless collaboration with other 3D systems. The software allows users to easily import and combine 3D models from customers or suppliers with existing catalogue data in a single design environment. Engineers can quickly create installation or factory designs from 2D layouts, automatically generating a 3D world, with bi-directional auto-update. The system offers huge time- savings over a traditional 3D approach, making it the ideal tool for pre- sales tender and conceptual design, all the way through to build order and installation maintenance.

Visit CAD Schroer from 31 March to 4 April in Hall 5 Stand H 040

CSG's technical engineering team will be on hand at the INDUSTRIE PARIS to show visitors how MPDS4 FACTORY LAYOUT can significantly increase their company's competitiveness, and is looking forward to engaging in personal discussions around specific needs and wishes.

Register for your FREE tradeshow ticket on CAD Schroer's Website at http://www.cad-schroer.com/....

More information about the INDUSTRIE PARIS is available at http://en.industrie-expo.com/.

Die CAD Schroer Group (CSG) ist ein global agierender Entwickler und Anbieter von Engineering-Lösungen mit dem Hauptsitz in Moers, in der Nähe von Düsseldorf.

CAD Schroer präsentiert sich heute stärker und zeitgemäßer denn je. Mit mehreren Außenstellen in Deutschland, Belgien und den Niederlanden, Tochterunternehmen in Frankreich, Italien, der Schweiz, Großbritannien sowie in den USA. Der Verkauf der Produkte erfolgt ebenfalls über ein umfassendes kundenorientiertes Partnernetzwerk in allen industriellen Zentren Europas, Asiens und Nordamerikas.

Die CSG-Produktpalette umfasst das 2D/3D CAD-System MEDUSA4(TM) und STHENO/PRO(TM) , eine hochmoderne, integrierbare 2D-Lösung für Pro/ENGINEER®- Anwender. Zu beiden Systemen sind zahlreiche anwendungsspezifische Zusatzmodule verfügbar, die den Einsatz in unterschiedlichsten Bereichen von Entwicklung und Konstruktion ermöglichen. CAD Schroer bietet außerdem umfassende Beratung, Training und Software-Entwicklungsservice.

CAD Schroer oberste Zielsetzung ist es, Kunden die bestmöglichen Werkzeuge zur Erreichung ihrer Unternehmensziele zur Verfügung zu stellen. Die enge Kooperation mit den Kunden und der eigene technische Background helfen CSG dabei, die Erfordernisse an moderne Entwicklungsprozesse zu erkennen und praxisgerecht umzusetzen. Für weitere Informationen besuchen Sie bitte unsere Internetseite: http://www.cad-schroer.de