Story Box-ID: 1006753

B+B Thermo-Technik GmbH Heinrich-Hertz-Str. 4 78166 Donaueschingen, Deutschland http://www.bb-sensors.com/
Ansprechpartner:in Frau Nikola Strack +49 771 831649
Logo der Firma B+B Thermo-Technik GmbH
B+B Thermo-Technik GmbH

B+B products help save human lives!

(PresseBox) (Donaueschingen, )
Medical technology includes a wide range of technical processes and products. The aim of these products is to save lives, to support healing as best as possible and to improve the quality of life. B + B has also been developing high-precision temperature sensors and pressure transmitters for a wide range of applications in medical technology for several years. These are implemented in different machines or processes and support the respective process in monitoring. Thanks to the high accuracy of B + B products, we have grown into a reliable partner as a medical technology supplier over the years. Even in direct contact with body fluids, our products meet the European and international guidelines for medical technology.

In some OEM projects, we have already achieved groundbreaking new developments together with our customers and project partners, thus ensuring medical progress. Accompanying the product creation, we contribute to the creation of all necessary documents for a smooth certification - also according to the new medical device regulation "MDR" (Medical Device Regulation).

Our pressure transmitters, temperature and humidity sensors are used in a variety of ways and are used on devices in operating theaters, instrument cleaning and monitoring equipment. B + B products are also represented in laboratories, their instruments and systems. For example in magnetic stirrers, centrifuges, water baths and temperature control systems.

We are at your disposal whether you are dealing with high-precision sensors used in adult medicine or precision miniature products in pediatrics.

B+B Thermo-Technik GmbH

B+B Thermo-Technik entwickelt und produziert seit 1984 innovative Produkt- und Branchenlösungen mit höchsten Qualitätsansprüchen für präzise Messaufgaben. Profitieren Sie also von unserer langjährigen Erfahrung und unserem Know-How. Standort der B+B Thermo-Technik GmbH ist Donaueschingen im Südwesten von Deutschland. Von hier aus werden die Qualitätsprodukte weltweit vertrieben. Durch neueste Forschungs-, Entwicklungs- und Fertigungstechnologien und die Zertifizierungen nach DIN EN ISO 9001:2015 und DIN EN 61340-5-1 produzieren wir unsere Produkte nach höchsten Qualitätsstandards. Auch den Service von Prüfzeugnissen und DAkkS-Kalibrierzertifikaten aus unseren hauseigenen Kalibrierlaboren bieten wir unseren Kunden an.

Qualität und Kundennähe sind feste Bestandteile der Strategie, weshalb die B+B Messtechnik überwiegend in Deutschland und in 100%-igen Tochterunternehmen weltweit hergestellt wird. Ständige Qualitätskontrollen, flexible Reaktionen auf Kundenwünsche und -änderungen sowie zeitnahe Lieferungen sind garantiert.

Wichtiger Hinweis:

unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH 2002–2024, Alle Rechte vorbehalten