Logo der Firma camLine

camLine

camLine (www.camLine.com) entwickelt und vertreibt eigene Softwarelösungen. Deren Fokus liegt auf der Manufacturing Excellence in Hightech-Fertigungen. Die Automation basiert auf MES-Modulen der Suite LineWorks. Als Manufacturing Execution Systeme (MES) ist die Suite auch komplett im Betrieb. Mit InFrame Synapse bietet camLine für Klein- und Mittelständische Unternehmen den Einstieg in die IT-basierte Fertigung. Installationen finden Sie in der Halbleiter-, Elektronik -, Solar- und Medizintechnik. Branchenlösungen konzentrieren sich auf die Verbesserung der Prozessqualität und -integrität, Fertigungsdurchführung und -effizienz. Die Suite XperiDesk adressiert die Rationalisierung von Technologieentwicklungen und die Kooperation von F&E mit der Produktion. Ingenieuren ermöglicht es die Statistik-Software Cornerstone, Daten zu analysieren sowie Versuchsplanungen (Design of Experiments) durchzuführen. Als Lösungspartner ist camLine weltweit seit 30 Jahren vertreten.

English:
camLine provides and markets own software solutions to enhance manufacturing excellence in high-tech manufacturing industries. For high-volume productions, camLine's industrial automation systems are preferably based on MES modules of the product suite LineWorks. camLine customers have also implemented the entire software suite as their Manufacturing Execution System (MES).

For small and medium enterprises, camLine offers all-in-one solutions that are built on InFrame Synapse software. Numerous installations are present in the semiconductor, electronics, solar, medical, and other industries. Due to the general approach, camLine addresses discrete, continuous, and mixed forms of manufacturing. These industry-specific deployments focus on advanced strategies to improve Quality Assurance (QA) and process integrity, production logistics, efficiency (OEE), and enable Advanced Planning and Scheduling (APS).

Technological innovation efficiency is supported by XperiDesk software that aims at streamlining technology development and provides pioneering cooperation opportunities of R&D with the production. Cornerstone is camLine's engineering analytics application to explore and analyze data as well as plan and execute the Design of Experiments (DoE). camLine as a solution partner, has been offering its software and services globally for 30 years. For more information, please visit http://www.camline.com

• SPC
  • MES
  • Design of Experiments (DoE)