New Hybrid Construction Aluminium Electrolytic Capacitors

NIC Components presents new NSPE-TC Series with AEC-Q200

Wedemark-Bissendorf, (PresseBox) - NIC Components, a leader in performance passives, is pleased to announce the release of NSPE-TC series featuring the maximum capacitance value per case size obtainable today.

Hybrid capacitors incorporate the best elements of both solid polymer and liquid electrolyte construction to achieve ultra-low ESR, high ripple current ratings, low leakage current and superior stability over voltage and temperature.

The NSPE-TC series meets the requirements of AEC-Q200 and suggested for use in automotive grade applications or where higher quality components may be required.

The advanced aluminium foil technology used in NSPE-TC series results in improved volumetric efficiency to meet the requirements of high-density designs, support lower profile applications and reduce the size of PCB assemblies. Case sizes ranging from 8mm X 10.5mm to 10.5mm X 12.5mm V-Chip constructions. Capacitance values range from 33uF ~ 560uF in 25V and 35V ratings.

Operating temperature for the NSPE-TC series is -55°C ~ +125°C with load life endurance rating of 4,000 hours at +125°C.

The new hybrid capacitor meets PB-Free reflow conditions up to 260°C and is RoHS Compliant without exemptions, halogen free and REACH compliant.

Together with NIC's high current power inductors and specialty resistors the NSPE-TC series is ideal for use in high current DC/DC converters, in dash automotive applications, embedded computing and outdoor lighting & displays.

All parts are available at wts // electronic components GmbH.

wts // electronic mit Sitz in Wedemark wurde als Industrievertretung bereits 1992 gegründet. Seit der Gründung der wts // electronic components GmbH in 2003 hat sich das Unternehmen als Distributor von passiven und elektromechanischen Speziallösungen einen Namen gemacht. Das familiengeführte Unternehmen hat in den vergangenen Jahren diverse Auszeichnungen erhalten. Zuletzt erhielt es den 2. Platz bei der Leserwahl zum "Distributor des Jahres 2015" der Zeitschrift Elektronik in der Kategorie "Technische Kompetenz und Support".[url=http://][/url]