• Manuela Schwaiger

Sicherheitshinweis von Websense: Trojaner tarnt sich als YouTube-Video

(PresseBox) (Köln, ) Die Websense Security Labs weisen in einer Eilmeldung auf einen neuen Trojaner hin, der sich als YouTube-Video tarnt. Er verschickt sich als Email mit wechselnden Betreffzeilen. In ihnen wird der Anwender aufgefordert einen Link zu öffnen, der angeblich auf ein YouTube-Video verweist. Tatsächlich aber führt der Link direkt zum Trojaner mit dem Namen video.exe. Wenn die Anwender die Datei öffnen, befällt der Trojaner das System.

In seinen Security Labs beobachtet Websense, ein internationaler Experte für Internet-Sicherheit, pro Tag 24 Millionen Websites und analysiert, wie sich neue Bedrohungen aus dem Internet verhalten und auswirken.

Detailliertere Informationen wie man diese Attacke erkennt und verhindert gibt es unter www.websensesecuritylabs.com/alerts/alert.php?AlertID=799

Die gesamte E-Mail-Nachricht der Websense Security Labs im Wortlaut:

The Storm Trojan / Bot continues to spread and is now using a YouTube video to lure users. The latest version has a variety of subjects and email bodies but now uses the filename video.exe.

Email subject example: Sheesh man what are you thinkin.

Upon connecting to the URL, which is referenced as a YouTube link but is actually a Storm IP, the same exploit code used in past attacks attempts to run. As in the past if users are not vulnerable they will get a page displayed that requests they run the code manually such as in the screenshot below:

Websense users with Security Suites are protected from connecting to the sites with the exploit code and from connecting to the sites that proxy connections back to main Storm servers.
For additional details and information on how to detect and prevent this type of attack:

Websense Security Labs discovers and investigates today's advanced internet threats and publishes its findings enabling organizations to best protect employee computing environments from increasingly sophisticated and dangerous internet threats.

Dieser Sicherheitshinweis ist unter www.pr-com.de abrufbar.