Die Eroberung Europas im Browser geht mit Rise of Europe nun in die heiße Open Beta Phase

Perfect Worlds Strategiebrowserspiel Rise of Europe öffnet die Tore für alle Renaissance Liebhaber

(PresseBox) ( München/Peking, )
Rise of Europe kam im August, sah und siegte. Heute legt das Strategie-Gemeinschaftsprojekt von Perfect World aus China und Travian Games den Schleier der geschlossenen Beta Phase ab. Ab sofort kann jeder mit seinem Browser in die Renaissance Europas eintauchen und entweder die Fugger, die Tudors oder die Medici bei ihrer Eroberung unterstützen.

Alle können nun in Rise of Europe aktiv werden. Unter www.riseofeurope.com haben die Spieler die Möglichkeit die Familie ihrer Wahl im Wettstreit um Ruhm, Macht und Ehre unterstützen. Der Start der finalen Version wird für das erste Quartal 2013 erwartet. Der nächste Entwicklungsschritt wird eine deutsche Sprachversion sein.

In Rise of Europe dreht sich alles um die Machtverhältnisse im Europa der Renaissance. Die mächtigsten europäischen Adelsfamilien der Epoche, die Medici, Fugger und Tudors, ringen um Vorherrschaft. Die Spieler schlüpfen in die Rolle eines dieser Familienmitglieder, um gemeinsam bzw. gegen tausende Mitspieler anzutreten. Das Ziel einer jeden Familie ist es das eigene Banner mit Ruhm und Ehre in die Schlacht zu führen und eine beeindruckende Metropole aufzubauen. Diese gilt es im späteren Verlauf gegen Eindringlinge und Neider aus den Reihen der beiden gegnerischen Familien zu verteidigen.

Name: Rise of Europe
Publisher: Travian Games GmbH
Entwickler: Perfect World Co. Ltd.
Art: kostenloses Browserspiel
Genre: Strategie
Launch: Open Beta 17. Oktober 2012
Sprachen: Englisch
Webseite: www.riseofeurope.com

About Perfect World Co., Ltd.:

Perfect World Co., Ltd. (NASDAQ: PWRD) is a leading online game developer and operator based in China. Perfect World primarily develops online games based on proprietary game engines and game development platforms. Perfect World’s strong technology and creative game design capabilities, combined with extensive knowledge and experiences in the online game market, enable it to frequently and promptly introduce popular games designed to cater changing customer preferences and market trends. Perfect World’s current portfolio of self-developed online games includes massively multiplayer online role playing games (“MMORPGs”): “Perfect World,” “Legend of Martial Arts,” “Perfect World II,” “Zhu Xian,” “Chi Bi,” “Pocketpet Journey West,” “Battle of the Immortals,” “Fantasy Zhu Xian,” “Forsaken World,” “Dragon Excalibur,” “Empire of the Immortals” and “Heaven Sword and Dragon Saber;” an online casual game: “Hot Dance Party;” and a number of web games and social networking games. While a substantial portion of the revenues are generated in China, Perfect World operates its games in North America, Europe and Japan through its own subsidiaries. Perfect World’s games have also been licensed to leading game operators in a number of countries and regions in Asia, Latin America, Australia, New Zealand, and the Russian Federation and other Russian speaking territories. Perfect World plans to continue to explore new and innovative business models and remains deeply committed to maximizing shareholder value over time. Further information about Perfect World Co., Ltd.is available at www.pwrd.com.