Darksiders® II erscheint zum Launch der Wii U(TM)

Krefeld, (PresseBox) - Die THQ Entertainment GmbH, deutsche Niederlassung von THQ Inc. (NASDAQ: THQI), gab heute bekannt, dass das Action-Adventure Darksiders® II mit zusätzlichen Inhalten pünktlich zum Launch der Nintendo Wii U(TM) erscheint.

Die Version für Wii U bietet eine Reihe von Bonusinhalten. Die erste DLC-Erweiterung "Arguls Grab" und alle Vorbesteller-Boni der bisherigen Versionen von Darksiders II befinden sich direkt mit auf dem Datenträger - das sind ca. fünf zusätzliche Spielstunden sowie legendäre Rüstungen und Waffen.

Darksiders II für Wii U unterstützt das einzigartige Wii U(TM) GamePad, indem aktuelle Aufgaben und Ziele sowie die Karte auf dem Touchscreen angezeigt werden. Zusätzlich ermöglicht der Touchscreen schnellen Zugang zu Tods Fähigkeiten und dem Inventar. Durch den Einsatz der Gyro-Funktionalität des Wii U Gamepads können die Spieler Attacken ausweichen, Objekte in der Spielwelt bewegen und den Hauptcharakter Tod in Schwimm- und Reitpassagen steuern.

Über Darksiders II:

TOD, der gefürchteste Reiter der Apokalypse, wird am Jüngsten Tag gerufen. Entschlossen zieht er aus, um die Menschheit und nicht zuletzt auch den Namen seines Bruders, KRIEG, von der Schande zu erretten, die auf ihnen lastet. Auf seinem Weg muss TOD jedoch erkennen, dass im Verborgenen noch viel schrecklichere Dinge als die irdische Apokalypse lauern. Ein uralter Groll bedroht die gesamte Schöpfung - kann TOD zum Retter der Menschheit werden?

Das erste Darksiders wurde Anfang 2010 veröffentlicht und mehrfach ausgezeichnet, u.a. mit dem Award "Best Fantasy Game 2010" von IGN.com. Es erzählte die Geschichte von KRIEG, einem der vier Reiter der Apokalypse, dem vorgeworfen wurde, die Apokalypse zu früh ausgelöst zu haben.

Nintendo trademarks and copyrights are properties of Nintendo.

All other trademarks are the property of their respective owners.

The statements contained in this press release that are not historical facts may be "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These forward-looking statements are based on current expectations, estimates and projections about the business of THQ Inc. and its subsidiaries (collectively referred to as "THQ"), including, but not limited to, expectations and projections related to the Darksiders II video game and are based upon management's current beliefs and certain assumptions made by management. Such forward-looking statements are subject to risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements, including, but not limited to, business, competitive, economic, legal, political and technological factors affecting our industry, operations, markets, products or pricing. Readers should carefully review the risk factors and the information that could materially affect THQ's financial results, described in other documents that THQ files from time to time with the Securities and Exchange Commission, including its Annual Report on Form 10-K for the fiscal period ended March 31, 2012 and subsequent Quarterly Reports on Form 10-Q, and particularly the discussion of trends and risk factors set forth therein. Unless otherwise required by law, THQ disclaims any obligation to update its view on any such risks or uncertainties or to revise or publicly release the results of any revision to these forward-looking statements. Readers are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements, which speak only as of the date of this press release.

THQ Inc. (NASDAQ: THQI) is a leading worldwide developer and publisher of interactive entertainment software. The company develops its products for all popular game systems, personal computers and wireless devices. Headquartered in Los Angeles County, California, THQ sells product through its global network of offices located throughout North America, Europe and Asia Pacific. More information about THQ and its products may be found at www.thq.com. THQ, Darksiders and their respective logos are trademarks and/or registered trademarks of THQ Inc.