PresseBox
Pressemitteilung BoxID: 332984 (Otto (GmbH & Co KG))
  • Otto (GmbH & Co KG)
  • Werner-Otto-Straße 1-7
  • 22172 Hamburg
  • http://www.ottogroup.com
  • Ansprechpartner
  • Thomas Voigt
  • +49 (40) 6461-401

Whirlpool Corporation kauft Rechte der Marke Privileg

(PresseBox) (Hamburg/Benton Harbor, ) Whirlpool Corporation, Benton Harbor, und die Otto Group, Hamburg, haben vertraglich vereinbart, dass Whirlpool die Rechte an der Marke Privileg erwerben wird. Die renommierte Hausgeräte-Marke hatte die Otto Group im November 2009 aus der Insolvenzmasse der früheren Quelle erworben. Der Verkauf an Whirlpool steht unter Vorbehalt der Genehmigung durch die Wettbewerbsbehörden.

Zwischen der Whirlpool Corporation und der Otto Group wurde weiterhin vertraglich geregelt, dass der Otto Group das Recht eingeräumt wird, die Hausgeräte der Marke Privileg auf allen Vertriebswegen der Otto Group anzubieten.

Die Otto Group bzw. der Hersteller übernehmen in Zukunft selbstverständlich alle Gewährleistungsrechte für unter der Marke Privileg verkaufte Produkte. Dies gilt allerdings nicht für Privileg-Produkte, die früher über Quelle verkauft wurden.

Whirlpool Corporation

Whirlpool Corporation is the world's leading manufacturer and marketer of major home appliances, with annual sales of approximately $17 billion in 2009, 67,000 employees, and 67 manufacturing and technology research centers around the world. The company markets Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht and other major brand names to consumers in nearly every country around the world. Additional information about the company can be found at www.whirlpoolcorp.com.

Otto (GmbH & Co KG)

Founded in 1949, the Otto Group is now a worldwide-operating trade and services group with 49,539 employees. The group has 123 companies of primary significance and operates in 20 countries in Europe, North America and Asia. It is organised into three business segments: Multichannel Retail, Financial Services and Services. Otto Group revenue in the fiscal year 2008/09 (to 28 February 2009) was 10,109 million euros. Today, Otto is the largest mail order group in the world. The Otto Group is the world's number two in B2C online trade, second only to Amazon. Over-the-counter retail trade constitutes the third pillar of the successful multichannel distribution concept at Otto.

Global corporate activities and a variety of strategic partnerships and joint ventures provide Otto with excellent opportunities to transfer know-how and to use the synergy potential available. The fact that national companies are acting within their own responsibility to a high degree guarantees both flexibility and a close customer relationship as well as optimum target group appeal in the respective country. Further informations: www.ottogroup.com.