Microsemi schließt Übernahme von Symmetricom erfolgreich ab

(PresseBox) ( Aliso Viejo, CA, )
Microsemi Corporation ("Microsemi") (Nasdaq:MSCC), ein führender Anbieter von Halbleiterlösungen mit herausragenden Eigenschaften hinsichtlich Leistungsaufnahme, Sicherheit, Zuverlässigkeit und Leistungsfähigkeit, gibt die erfolgreiche Fusion der PETT Acquisition Corp., eine hundertprozentige Tochtergesellschaft von Microsemi, und der Symmetricom Inc. ("Symmetricom") (Nasdaq:SYMM) bekannt. Damit ist die Übernahme von Symmetricom durch Microsemi gemäß Absatz 251(h) des Aktiengesetzes des Staates Delaware ("DGCL") abgeschlossen, ohne dass ein Aktionärsvotum erforderlich gewesen wäre.

Zum Zeitpunkt des Inkrafttretens der Fusion erhielten Aktionäre für jede ausgegebene Aktie (mit Ausnahme von Aktien, die sich im direkten Besitz von Symmetricom und seinen Tochtergesellschaften, Microsemi oder PETT Acquisition Corp. sowie im Besitz von Aktionären, die dazu berechtigt sind, eine Überprüfung solcher Aktioen nach dem Gesetz von Delaware zu beantragen) das Recht, diese gegen 7,18 US-Dollar pro Aktie in Cash, ohne Zinsen und ohne jegliche Abzugssteuer entsprechend des Übernahmeangebots, umzutauschen. Die Aktien von Symmetricom wurden vom Handel an der Börse NASDAQ genommen.

"Wir freuen uns auf die Integration des talentierten Symmetricom Teams und darauf, unsere Produkt- und Technologie-Synergien zur Entwicklung von Lösungen zu nutzen, die zum Erfolg unserer Kunden beitragen," sagt James J. Peterson, Chairman of the Board und CEO von Microsemi. "Außerdem streben wir an, die Geschäfte für unsere Aktionäre voranzutreiben, indem wir unsere Wachstumsstrategie umsetzen."

Symmetricom ist die weltweit führende Quelle von hochgenauen Zeitmesstechnologien und Lösungen, welche die Grundlage für Daten-, Sprach-, Mobil- und Video-Netzwerke und Services der kommenden Generationen sind. Symmetricom liefert Zeitmesstechnik für GPS-Satelliten, nationale Zeitreferenzen und nationale Energieversorgungsnetze sowie militärische und zivile Netzwerke. Die Übernahme deckt sich mit der Strategie von Microsemi, Marktanteile zu gewinnen, indem man High-Value-Märkten mit hohen Eintrittsbarrieren, und auf denen das Unternehmen bereits Führungspositionen beansprucht, komplette Systemlösungen anbietet. Zusätzlich erhält Microsemi eine starke Position in den Bereichen IT-Infrastruktur und Meteorologie-Anwendungen. Außerdem hat das Unternehmen jetzt die Möglichkeit, neben anderen führenden Produkten das Wachstumspotenzial für Symmetricoms "Chip Scale Atomic Clock" (CSAC) Technologie zu nutzen.

Als Ergebnis der Übernahme bietet Microsemi jetzt das industrieweit größte und vollständigste Timing-Produktspektrum an. Vom Kern des Netzwerks bis zur Edge liefert Microsemi nun Quelle, Synchronisation und Distribution von End-to-End Timing-Lösungen. Die Transaktion stärkt auch Microsemis Fähigkeit, einen größeren Bereich an Möglichkeiten auf Märkten wie Luftfahrt, Kommunikation, Verteidigung und Industrie zu adressieren.

Microsemi Safe Harbor Statement

"Safe Harbor" Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995: This release contains forward-looking statements based on current expectations or beliefs, as well as a number of assumptions about future events, and these statements are subject to factors and uncertainties that could cause actual results to differ materially from those described in the forward-looking statements. The reader is cautioned not to put undue reliance on these forward-looking statements, which are not a guarantee of future performance and are subject to a number of uncertainties and other factors, many of which are outside the control of Microsemi. The forward-looking statements in this release address a variety of subjects including, for example, the expected date of closing of the acquisition, the potential benefits of the merger, including the potentially accretive and synergistic benefits, Microsemi's revenue and earnings guidance, and any other statements of belief or about the Microsemi's plans, beliefs or expectations. The following factors, among others, could cause actual results to differ materially from those described in these forward-looking statements: the risk that Symmetricom's business will not be successfully integrated with Microsemi's business or complement its products, including product mix and acceptance, gross margins and operational and other cost synergies; costs associated with the merger, tender offer and financing; matters arising in connection with the parties' efforts to comply with and satisfy applicable regulatory approvals and closing conditions relating to the transaction; Microsemi's reliance on government contracts for a significant portion of its sales, including impacts of any termination or renegotiation of U.S. government contracts and the effects of past or future government shutdowns; increased competition and technological changes in the industries in which Microsemi and Symmetricom compete; Microsemi's failure to continue to move up the value chain in its customer offerings; continued negative or worsening worldwide economic conditions or market instability; downturns in the highly cyclical semiconductor industry; intense competition in the semiconductor industry and resultant downward price pressure; inability to develop new technologies and products to satisfy changes in customer demand or the development by the company's competitors of products that decrease the demand for Microsemi's products; unfavorable or declining conditions in end markets; inability of Microsemi's compound semiconductor products to compete successfully with silicon-based products; production delays related to new compound semiconductors; variability of the company's manufacturing yields; the concentration of the factories that service the semiconductor industry; delays in beginning production, implementing production techniques, resolving problems associated with technical equipment malfunctions, or issues related to government or customer qualification of facilities; potential effects of system outages; the effect of events such as natural disasters and related disruptions on our operations; inability by Microsemi to fulfill customer demand and resulting loss of customers; variations in customer order preferences; difficulties foreseeing future demand; rises in inventory levels and inventory obsolescence; potential non-realization of expected orders or non-realization of backlog; failure to make sales indicated by the company's book-to-bill ratio; risks related to the company's international operations and sales, including availability of transportation services, political instability and currency fluctuations; increases in the costs of credit and the availability of credit or additional capital only under more restrictive conditions or not at all; unanticipated changes in Microsemi's tax provisions, results of tax examinations or exposure to additional income tax liabilities; changes in generally accepted accounting principles; principal, liquidity and counterparty risks related to Microsemi's holdings in securities; environmental or other regulatory matters or litigation, or any matters involving contingent liabilities or other claims; the uncertainty of litigation, the costs and expenses of litigation, the potential material adverse effect litigation could have on Microsemi's business and results of operations if an adverse determination in litigation is made, and the time and attention required of management to attend to litigation; uncertainty as to the future profitability of acquired businesses, and delays in the realization of, or the failure to realize, any accretion from acquisition transactions; any circumstances that adversely impact the end markets of acquired businesses; and difficulties in closing or disposing of operations or assets or transferring work, assets or inventory from one plant to another. In addition to these factors and any other factors mentioned elsewhere in this news release, the reader should refer as well to the factors, uncertainties or risks identified in the company's most recent Form 10-K filed by Microsemi with the SEC. Additional risk factors may be identified from time to time in Microsemi's future filings. The forward-looking statements included in this release speak only as of the date hereof, and Microsemi does not undertake any obligation to update these forward-looking statements to reflect subsequent events or circumstances.