Detlef Romberg new Head of Sales at NEOMAN

München, (PresseBox) - With immediate effect Detlef Romberg (60) is taking over the management of sales at NEOMAN Bus GmbH and thus following Martin Scharrer, who will be taking over Romberg’s function to date as the Head of the Sales Region South. Romberg is thus now responsible for all of the bus sales in the MAN Nutzfahrzeuge Group and is also a Member of the Management Team of NEOMAN Bus GmbH.

Detlef Romberg has been employed at MAN Nutzfahrzeuge since 1968. Prior to his three years as Regional Head South he was also active for "Worldwide Truck Sales". Mr Romberg is a business graduate and outstanding sales expert with many years of operative experience. "I’m really looking forward to the new job and the challenge of continuing to put the Bus Division at MAN Nutzfahrzeuge on a positive course together with the colleagues in the Bus Division at MAN Nutzfahrzeuge. My prime goals will be to increase sales volume and improve the results in the Bus Division and to consolidate the use of synergies with truck sales. I am convinced that we have the right staff and products to achieve these goals," said Romberg with regard to his new job.

Romberg is married and the father of two sons. He devotes his free time to sporting activities and modern art.

Die MAN Nutzfahrzeuge Gruppe mit Sitz in München (Deutschland) ist das größte Unternehmen der MAN Gruppe und einer der führenden internationalen Anbieter von effizienten Nutzfahrzeugen und innovativen Transportlösungen. Im Geschäftsjahr 2007 erzielte das Unternehmen mit mehr als 36.000 Mitarbeiterinnen und Mitarbeitern und mehr als 93.000 verkauften Lastkraftwagen sowie über 7.300 verkauften Bussen und Busfahrgestellen der Marken MAN und NEOPLAN einen Umsatz von 10,4 Milliarden Euro.

Die Lkw-Baureihen MAN TGX und TGS sind "Truck of the Year 2008". Diese internationale Auszeichnung hat MAN als weltweit erster Nutzfahrzeughersteller bereits zum siebten Mal erhalten