IoT compatible Controller

PLC with integrated WiFi data interface

Malente, (PresseBox) - In order to match developments such as Industry 4.0 and the Internet of Things (IoT), Kendrion Kuhnke Automation now optionally provides its automation devices with wireless data interfaces. The first product is the new, scalable Kuhnke FIO Controller WL that offers modular expandability.

It is able to connect to any available WiFi infrastructure, but can also be set up as an access point with DHCP. The range of the WiFi functionality can be improved considerably by connecting the controller to an antenna that can be attached externally. Protocols like FTP Modbus and MQTT are available to allow safe and innovative visualisations via tablets or smartphones.

For additional information, please visit www.kuhnke.kendrion.com

Weitere Informationen zum Thema "Elektrotechnik":

Digitale Transformation hat in Deutschland noch langen Weg vor sich

Ei­ne PwC St­ra­te­gy& Stu­die zeigt: Nur ein Pro­zent der deut­schen Un­ter­neh­men sind di­gi­tal be­son­ders her­aus­ra­gend. Un­ter­neh­men in Asi­en und Ame­ri­ka hän­gen Deut­sch­land bei der Im­p­le­men­tie­rung neu­er Tech­no­lo­gi­en und di­gi­ta­ler Öko­sys­te­me ab. Im­mer­hin soll der Um­satz­an­teil di­gi­ta­ler so­wie di­gi­tal er­wei­ter­ter Pro­duk­te in Deut­sch­land laut der Stu­die von ak­tu­ell 16 Pro­zent auf 22 Pro­zent im Jahr 2023 stei­gen.

News abonnieren

Es ist ein Fehler aufgetreten!

Vielen Dank! Sie erhalten in Kürze eine Bestätigungsemail.