Utawarerumono: Mask of Deception öffnet am 23. Mai eine fantastische Welt

Neuer Story-Trailer

Planegg / München, (PresseBox) - Atlus USA gibt bekannt, dass Utawarerumono: Mask of Deception am 23. Mai 2017 für die PlayStation® 4 erscheint. Der heute veröffentlichte Story-Trailer zeigt Protagonist Haku, der in einer ihm unbekannten Welt erwacht. Umgeben von seltsamen Personen und Kreaturen ist das Letzte, was er möchte, in einen blutigen Krieg hineingezogen zu werden. Doch wie es das Schicksal will, steht ihm genau dies bevor!

Der Story-Trailer bei YouTube:

Der Trailer und weiteres Bildmaterial als Download:

Von einer Amnesie geplagt in einer fremden Umgebung zu erwachen, ist kein Spaziergang. Das erkennt auch Haku, der sich gemeinsam mit neuen Freunden, in einem Strudel der kriegerischen Gewalt widerfindet. Gundhurua, der blutdürstige Kriegsherr der Uzurusha, fällt in die mächtige Nation Yamato ein und jeder Bewohner im wehrfähigen Alter – freiwillig oder nicht – muss bei der Verteidigung der Zivilbevölkerung helfen. So trifft es auch Haku, der von General Oshtor zum Kampf gerufen wird, um die Menschen vor ihrem Untergang zu bewahren. Auch wenn Haku vielleicht nicht der mächtigste Streiter ist, so legt er doch strategische Fähigkeiten an den Tag und vermag so, die Feinde mit seinen geistigen Fähigkeiten zu bekämpfen. Ob seine Intelligenz allein ausreicht, ihn durch diese gewalttätigen Tage zu bringen, das klärt Utawarerumono: Mask of Deception.

About Atlus USA

Atlus U.S.A., Inc. has become known across the industry as a mark of high-quality, deeply immersive, uniquely Japanese video game experiences. With award-winning titles that reach across a variety of genres and platforms, including the Shin Megami Tensei® and Persona® series of role-playing games, the ground-breaking action-adventure/puzzle game Catherine™, and the much-celebrated RPG Demon's Souls™, Atlus is committed to offering the highest standard in interactive entertainment experiences. www.atlus.com

Deep Silver develops and distributes interactive games for all platforms. The Deep Silver label means to captivate all gamers who have a passion for thrilling gameplay in exciting game worlds. Deep Silver works with its partners to achieve a maximum of success while maintaining the highest possible quality, always focusing on what the customer desires.

Deep Silver has published more than 200 games since 2003, including its own brands like the open world extravaganza Saints Row, the zombie action franchise Dead Island, and the grim post-apocalyptic future of the Metro series. Deep Silver also owns the development studios Deep Silver Dambuster Studios in Nottingham, UK; Deep Silver Fishlabs in Hamburg, Germany, and Deep Silver Volition based in Champaign, IL, USA. For more information please visit www.deepsilver.com

Koch Media is a leading producer and distributor of digital entertainment products (software, games and films). The company's own publishing activities, marketing and distribution extend throughout Europe and the USA. The Koch Media group has more than 20 years of experience in the digital media business, and has risen to become the number one distributor in Europe. It has also formed strategic alliances with numerous games and software publishers: Bethesda, Capcom, Kaspersky Labs, NC SOFT, Sega, Square Enix and Tecmo-Koei, etc. in various European countries. With Headquarters in Planegg near Munich/Germany, Koch Media owns branches in Germany, England, France, Austria, Switzerland, Italy, Spain, the Nordic regions, Benelux and the United States.

All product titles, publisher names, trademarks, artwork and associated imagery are trademarks, registered trademarks and/or copyright material of the respective owners. All rights reserved.