Pressemitteilung Box-ID: 950204

Koch Media GmbH Lochhamer Str. 9 82152 Planegg / München, Deutschland http://www.kochmedia.de
Ansprechpartner:in Herr Niklas Kaeding +49 89 24245210
Logo der Firma Koch Media GmbH

SEGA kündigt das offizielle Videospiel zu den Olympischen Spielen in Tokio 2020 an

(PresseBox) ( Planegg / München, )
Die SEGA Holding (Headquarters: Tokyo, President & COO: Hideki Okamura) und die SEGA Group kündigen heute das offizielle Videospiel zu den Olympischen Spielen in Tokio 2020 an.

“Olympic Games Tokyo 2020 - The Official Video Game” erscheint für PlayStation®4 und Nintendo Switch™ (in Japan, Details für den Westen folgen später) und bringt die spannenden Sportevents auf die Bildschirme der ganzen Welt.

Die Entwicklung dieses Titels ist in vollem Gange und wird den Menschen auf der ganzen Welt die Freude von den Olympischen Spielen 2020 in Tokio nach Hause bringen.

Infos zum Spiel:
Copyright :TM IOC/TOKYO2020/USOC 36USC220506. © 2019 IOC. All Rights Reserved. ©SEGA.
Plattform: PlayStation????4/ Nintendo Switch™ Japan (Details für den Westen warden später angekündigt)
Release::Sommer 2019 Japan and Asia (Worldwide 2020)
Publisher: SEGA
Beschreibung:  Ein spaßiges Action-Sport-Game bei dem der Spieler seinen eigenen Avatar erstellen kann um an den Olympischen-Spielen teil zu nehmen.

About ISM
ISM manages and develops entertainment software applications and is the International Olympic Committee (IOC) exclusive worldwide licensee for Interactive Entertainment Software. In addition to these exclusive rights, ISM is one of the world's leading providers of sports fantasy games working with a number of sport’s governing bodies. Visit the company’s website at www.ismltd.com

About SEGA Group
In 2016, SEGA Group obtained the exclusive sub-license for the development and sales of interactive entertainment software based on the Olympic Games Tokyo 2020 from International Sports Multimedia (ISM, headquarters: Georgia USA, President and CEO: Raymond Goldsmith), the licensee of the International Olympic Committee (IOC). The Tokyo 2020 video games build on the success of the past, including Beijing 2008, Vancouver 2010, London 2012, Sochi 2014, and Rio 2016.

About SEGA of America
SEGA® of America, Inc. is the American arm of Tokyo, Japan-based SEGA Games Co., Ltd., a worldwide leader in interactive entertainment both inside and outside the home.  The company develops, publishes and distributes interactive entertainment software products for a variety of hardware platforms including PC, wireless devices, and those manufactured by Nintendo, Microsoft and Sony Computer Entertainment Inc.  SEGA of America's website is located at www.sega.com
Wichtiger Hinweis:

unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH 2002–2022, Alle Rechte vorbehalten