• Martin Kussler

CA Technologies Completes Layer 7 Acquisition

(PresseBox) (Islandia / NY, ) CA Technologies (NASDAQ: CA) today announced it has completed the acquisition of privately-held Layer 7 Technologies, a leading provider of Application Programming Interface (API) security and management.

The acquisition of Layer 7 will enable CA Technologies to provide leading security and management technology to the API marketplace that complements its Identity and Access Management suite, including CA SiteMinder®, as well as solutions focused on DevOps including the CA LISA® suite. The combination of CA Technologies and Layer 7 solutions will help customers better secure and manage APIs and deliver confidently and quickly the cloud, mobile and composite applications that run today's business services.

"Just as the Web created business opportunities by redefining how companies interact with consumers and employees, APIs are driving new opportunities by accelerating the shift to mobile apps, cloud services and the Internet of Things. Those opportunities, however, don't come without risk," said Mike Denning, general manager and senior vice president, Security, CA Technologies. "The addition of Layer 7 and the synergy across our identity and access management and data protection technologies helps protect our customers' sensitive and proprietary data so they can take advantage of these new forms of online business."

For additional information, please visit www.ca.com/layer7.

CA Technologies (NASDAQ: CA) bietet IT-Management-Lösungen, die Kunden dabei helfen, ihre komplexen IT-Umgebungen zu verwalten und zu sichern und agile Business Services zu liefern. Unternehmen wählen die Software und SaaS-Lösungen von CA Technologies, um Innovation zu beschleunigen, die Infrastruktur zu transformieren und um Daten und Identitäten zu sichern - und das sowohl im Rechenzentrum als auch in der Cloud. Weitere Informationen finden Sie unter www.ca.com/de. Folgen Sie unserem deutschsprachigen Twitterfeed unter www.twitter.com/CA_D_A_CH.

Alle Rechte vorbehalten. Alle erwähnten Marken, Dienstleistungsmarken und Logos sind für die entsprechenden Firmen rechtlich geschützt und unterliegen dem Urheberrecht sowie auch anderen Gesetzen zum Schutz des geistigen Eigentums.