Hi Performance Express Card from RME launched at AES

The new HDSPe ExpressCard/34 connects existing RME Interfaces with modern PCIe slotted Notebooks

AES/ New York, (PresseBox) - At AES RME present their new ExpressCard solution for modern PCIe Notebooks. The HDSPe ExpressCard is specified as an ExpressCard/34 and provides the same features as the successful PCMCIA version. The card comes with drivers for Windows XP (multi-client operation of MME, GSIF and ASIO 2.0) and brand new drivers for Windows Vista and Vista 64. Apple users are perfectly served with Power PC and MAC Universal (Intel) drivers providing Core Audio and Core MIDI support.

The new HDSPe ExpressCard features RME´s own high-speed serial audio data bus, as used in the Multiface, Multiface II, Digiface and RPM DJ Interfaces. These systems are owned and used by ten thousands of audio professionals around the planet. For users looking for a no-compromise high-speed audio recording solution combined with ultimate compatibility, these devices are state of the art. With the HDSPe ExpressCard the further use of the existing range of RME´s I/O boxes with next generation mobile computers and in Windows VISTA environments is secured.

The HDSPe ExpressCard will be available in December 2007 for an expected rrp. of USD 349,-.

Weitere Informationen zum Thema "Hardware":

Das Forschungszentrum Jülich bekommt ein neues Superhirn

Der eu­ro­päi­sche IT-Di­enst­leis­ter Atos darf das For­schungs­zen­trum Jü­lich mit sei­nem jüngs­ten Su­per­com­pu­ter, „Bull Se­qua­na X1000“ aus­stat­ten. Der Pe­taf­lop-Rech­ner er­mög­licht Be­rech­nun­gen mit der Ver­ar­bei­tung von mehr als 12 Mil­lio­nen Mil­li­ar­den Ope­ra­tio­nen pro Se­kun­de und wird da­mit der sch­nells­te Su­per­com­pu­ter in Deut­sch­land und ei­ner der sch­nells­ten welt­weit sein.

News abonnieren

Es ist ein Fehler aufgetreten!

Vielen Dank! Sie erhalten in Kürze eine Bestätigungsemail.