• Frank Jürgens

Acer Appoints Jason Chen as Corporate President and CEO Effective January 1st

(PresseBox) (Taipei, Taiwan, ) Acer announces the appointment of Jason Chen as Corporate President and CEO from January 1st next year. Taking the important role of leading Acer through its corporate transformation, Chen is currently the senior vice president of Worldwide Sales and Marketing at Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC). The resolution was approved by Acer's board of directors today.

Acer Chairman Stan Shih said, "Jason is an excellent manager with extensive management experience and proven execution capability. Acer's search committee met with him on several occasions for in-depth dialogue and exchange of views. We consider him to be the ideal executive to lead our transformation with his wealth of new thinking, international perspective, and willingness to face this challenge. Moreover, he shares the consensus on our strategy and development for Acer's future."

With Chen as Acer's Corporate President and CEO, Shih shall continue to serve as Chairman of Acer and Chairman of the Transformation Committee. In addition, Chen will become a member of the committee and work together to review the change initiatives, and enhance communication and processes between the Board and the management team.

Before joining Acer, Chen served at TSMC from 2005 as the vice president of TSMC Corporate Development. Since 2008 he has served as senior vice president of Worldwide Sales and Marketing.

From 1991 to 2005 Chen worked at Intel for 14 years in a variety of sales and marketing positions in growing capacity. He joined Intel as sales manager of Taiwan and later regional sales manager of Greater China. Chen then progressed to become vice president and general manager of Asia Pacific region before his last assignment as the corporate vice president of Sales and Marketing Group based in the U.S. headquarters. Before joining Intel, Chen worked at IBM Taiwan from 1988 to 1991.

Chen was born in 1961 and graduated with a Bachelor's degree in Business Administration concentrating on Communication and Transportation Management at Taiwan's National Cheng Kung University, where he has also been honored by the university's North American Alumni Association as an outstanding alumnus. Chen earned his MBA degree from the University of Missouri in the U.S. and is a prominent person in the IT industry.

Acer Inc., gegründet 1976, ist heute einer der weltweit größten IT-Anbieter. Das Unternehmen entwickelt und vertreibt Notebooks, Tablets, PCs, Displays, Projektoren und Smartphones sowie Produkte für den Bereich Home Entertainment, Gaming und mobiles Internet. Zudem engagiert sich Acer intensiv im Bildungsbereich, um durch den Einsatz von Technologie die Qualität der schulischen Lehre zu verbessern und die multimediale Vermittlung von Unterrichtsinhalten zu fördern. Gemäß dem Slogan "Explore beyond limits" liefert Acer IT-Produkte, die sowohl professionellen als auch privaten Anwendern erlauben, neue Dimensionen zu entdecken und Grenzen zu überschreiten. So trägt das Unternehmen entscheidend dazu bei, die Grenzen zwischen Mensch und Technologie zu überwinden, um persönliche Aufgaben schneller, komfortabler und effizienter umsetzen zu können. Weltweit nimmt Acer laut IDC im zweiten Quartal 2013 Platz 4 im PC-Gesamtmarkt und Platz 3 im Segment Portable PCs ein. Über 8.000 Mitarbeiter tragen zum Erfolg des Unternehmens bei. Im Jahr 2012 belief sich der Umsatz (alle Länder und Regionen) auf 14,7 Mrd. US$. Das Unternehmen arbeitet mit Händlern und Distributoren in mehr als 100 Ländern zusammen. Acer Deutschland firmiert mit Sitz in Ahrensburg bei Hamburg als Acer Computer GmbH.

Acer auf Facebook: http://www.facebook.com/...
Acer auf Youtube: http://www.youtube.com/...
Acer auf Twitter: http://twitter.com/...