Integration von eyevis-Großbildsystemen in SeeTec

(PresseBox) (Reutlingen, ) Mit der neuen Version 5.3.4 unterstützt SeeTec nun auch die Aufschaltung auf Großbildsysteme der Firma eyevis. Als einer der führenden Hersteller von Großbildsystemen entwickelt und produziert eyevis LCD- und Cube-Lösungen für Kontrollräume und Leitwarten sowie für die Anwendungsbereiche Information, Kommunikation, Simulation und virtuelle Realität. In Verbindung mit den leistungsfähigen Videomanagement-Anwendungen von SeeTec stellt die Nutzung dieser Systeme eine voll integrierte visuelle Sicherheitslösung dar. Sie bildet insbesondere in großen Kontrollräumen die Grundlage für eine optimale Ereignisdarstellung, die eine schnelle und effiziente Alarmbearbeitung erlaubt.

Ermöglicht wird die Aufschaltung durch eine Anbindung des SeeTec Video Wall Clients an die Netpix-Controller von eyevis. Diese dienen als Management-Rechner zur Steuerung großer LCD- oder Cubewände. Neben der bequemen Anzeige vordefinierter Kamera-Ansichten auf den verfügbaren Anzeigegeräten per Drag and Drop können speziell für das Großbildsystem Regeln und Abläufe in Form von Alarmszenarien und Wächterrundgängen erstellt werden. So können im Alarmfall die betreffenden Kameras z.B. auf einer LCD-Wand aufgeschaltet werden, um dem Wachpersonal schnell einen Überblick über die Situation zu verschaffen.

eyevis from Reutlingen in Germany is specialized in the development and production of high-quality large screen systems and guarantees a continuous further development in high-tech, quality and complete specific customer display solutions. Besides the rear projection units, based on the DLP(TM) Technology from Texas Instruments and controllers to manage multi-projection walls, eyevis is also developing intelligent software solutions to achieve a complete, unique and perfect large screen system. The name eyevis stands for quality, innovation, flexible and redundant systems and solutions in the field of large screen visualisation. For every application, whether control room or communications, conference or congress area, foyer, show room, information system, exhibition, convention, event or training centre, eyevis offers a solution tailored to your individual requirements with the best image quality. The product range also includes high-resolution TFT LCD monitors and special solutions for simulation and virtual reality applications.

eyevis' ambitious principle has always been the permanent further development of its product range which aspires to include the most modern technologies in perfect quality. The result of this "state-of-the-art" philosophy is the permanent development of products which constitute cutting-edge technology in their field of application. This makes eyevis one of very few manufacturers who are able to provide complete systems - high-end quality "Made in Germany ".

Thanks to its many years of experience and technological advantage eyevis is the ideal partner for the realisation of complete and customised solutions. Continuous investments in research and development guarantee a head start in the field of large screen technology.

eyevis has a worldwide network of offices, subsidiaries and Service & Sales partners that have trained engineers for consultancy, installation and service for eyevis systems in their country or region. Today, after 12 years of experience and presence in the fields of large screen visualisation eyevis has become one of the leading producers of large screen technology. eyevis systems can be found in numerous control rooms and other applications all over the world.

Extract from our Reference List:
Alanya Tunnel, Turkey
Tramways Nice, France
VAG Public Transport Nürnberg, Germany

News abonnieren

Es ist ein Fehler aufgetreten!

Vielen Dank! Sie erhalten in Kürze eine Bestätigungsemail.