EMC übernimmt Mehrheit an Data Domain

(PresseBox) (Schwalbach, ) EMC hat mit einem Aktienanteil von etwa 82,1 Prozent die Mehrheit am Unternehmen Data Domain übernommen. Gleichzeitig hat EMC die Angebotsperiode für ausstehende Aktien bis zum 22. Juli verlängert. Sobald die Akquisition abgeschlossen ist, was EMC für Ende Juli erwartet, wird Data Domain als neue Produktsparte in das Speicherportfolio von EMC integriert und als Basis für die Entwicklung von Disk-basierten Backup-, Recovery- und Archivierungslösungen dienen.

Die neue EMC Produktsparte wird von Frank Slootmann, Data Domain President and CEO, geleitet. Dieser berichtet direkt an Joe Tucci, EMCs Chairman, President and CEO, sowie an Frank Hauck, EMC Executive Vice President, der den Storage-Geschäftsbereich bei EMC leitet. EMC wird auch weiterhin in diesen Geschäftsbereich investieren und erwartet ein signifikantes zweistelliges Wachstum. Für 2010 rechnet EMC mit einem Umsatz von einer Milliarde US-Dollar.

Joe Tucci zur Übernahme von Data Domain: "Es freut mich, Data Domain und sein engagiertes und erfahrenes Team in der EMC-Familie willkommen zu heißen. Gemeinsam werden wir die Zukunft der Disk-basierten Backup-, Recovery- und Archivierungslösungen gestalten und unseren gemeinsamen Kunden damit das Leben erheblich erleichtern. Wir werden den Storage-Software-Markt nachhaltig verändern und neue Wachstumsmöglichkeiten erschließen." Frank Slootman ergänzt: "Wir freuen uns, dass die Fusion mit EMC Wirklichkeit wird. Wir werden von EMCs weltweitem Vertriebsnetzwerk und der breiten Kundenbasis profitieren."

Weitere Informationen zur Akquisition

Data Domain stockholders have tendered approximately 78.2 percent of the outstanding Data Domain shares (not including shares tendered by notice of guaranteed delivery). Together with the 3.9 percent of outstanding Data Domain shares previously held by EMC, EMC now controls approximately 82.1 percent of Data Domain shares outstanding.

The initial offering period of EMC's tender offer to purchase all of the outstanding shares of Data Domain common stock expired at 12:00 midnight, Eastern Daylight Time (EDT), on Friday, July 17, 2009. EMC has accepted for payment the approximately 50,947,657 shares tendered in the offer.

EMC also today announced a subsequent offering period commencing on Monday, July 20, 2009 and expiring at 12:00 midnight EDT, on Wednesday, July 22, 2009, unless further extended. The subsequent offering period will permit all stockholders who did not tender shares in the initial offering period to obtain the $33.50 per share offer price for their shares prior to consummation of the second-step merger. EMC expects to complete the second-step merger and close the acquisition shortly after expiration of the subsequent offering period so long as EMC controls 90% or more of the outstanding Data Domain shares at such time.

During the subsequent offering period, EMC's acquisition subsidiary Envoy Merger Corporation will accept for payment and promptly pay for Data Domain shares as they are tendered. Stockholders who tender shares during such period will be paid the same $33.50 per share cash consideration paid during the initial offering period. During the subsequent offering period, shares may not be tendered through procedures for guaranteed delivery and shares tendered may not be withdrawn. Envoy Merger Corporation may extend the subsequent offering period. If the subsequent offering period is extended, Envoy Merger Corporation will notify the depositary for the offer and issue a press release prior to 9:00 a.m. EDT on Thursday, July 23, 2009.