Ensono GmbH Lyoner Straße 14 60528 Frankfurt, Deutschland http://www.ensono.com
Ansprechpartner:in Dipl.-Wirtsch.-Ing. Maik Bunge +49 69 505077540
Logo der Firma Ensono GmbH
Ensono GmbH

Attenda delivers a good night’s sleep at Travelodge

A new hosting service for the Travelodge website

(PresseBox) (Frankfurt, )
Attenda, the Always On Managed Services company, today announced that it has been chosen by Travelodge, the UK's fastest growing hotel company, to provide a hosting service for the Travelodge website, www.travelodge.co.uk. Under a three year contract, Attenda is managing a production environment and a disaster recovery solution.

The number of Travelodge customers booking via the website has increased from 17% in 2003 to 80% today. The ability to make reservations online is ideal for customers wanting to find and book a room quickly and easily at any time. It is therefore critical that the website can respond to the growing demands placed upon it.

By driving more business through its website, Travelodge can encourage more operational efficiency and sustain a long term programme of price cuts to open the hotel market up to everyone.

As a result of its low cost business model, Travelodge room rates start at £15 per room, per night in a roadside hotel (Supersaver) and £26 per room, per night in a city centre hotel (Saver).

Dee Brown, Director of IT, Travelodge said, "Customers are increasingly booking early online to secure the best deals. We needed a partner to host our infrastructure reliably, give us first class service and provide scalability to match our growth.

"We selected Attenda as the team demonstrated a strong understanding of our business as well as a great deal of technical expertise and knowledge."

Russell Fox, Technical Project Manager, Travelodge, said, "The migration of our system went quickly and smoothly, was completed to a tight timetable and within budget." The transition project included a load test to check the performance and scalability of the site before it went live.

Ensono GmbH

Attenda wurde 1997 in London gegründet und ist heute einer von Europas führenden Spezialisten im Betrieb von kritischen Enterprise- und Internet Anwendungen. Die hochsicheren Rechenzentren befinden sich in London und Frankfurt. Die deutsche Zentrale befindet sich in Frankfurt/Main.

Das Unternehmen bietet einen exzellenten, effizienten IT-Betrieb zu attraktiven Konditionen, bei dem die Service Qualität im Vordergrund steht. Zusammen mit den Kunden wird die optimal zugeschnittene Infrastruktur entwickelt, die anschließend überwacht und gemanaged wird. Attenda garantiert höchste Verfügbarkeit der Applikationen, gute Performance und die Sicherheit und Integrität der Daten. Das Unternehmen trägt die Verantwortung, beginnend bei der Server- und Kommunikations- Infrastruktur, bis hinein in die Applikation.

Attenda ist in der Lage die IT Betriebskosten signifikant zu reduzieren. Es wurden mehr als 60 Mann-Jahre in die Betriebsplattform Attenda M.O. investiert, um mit den Mitarbeitern, Prozessen und der Technologie außergewöhnlich hohe Service Levels liefern zu können. Die Kosten amortisieren sich dabei über die komplette Kundenbasis.

Das Unternehmen erfreut sich einem substanziellen, finanziellen Rückhalt, den führenden Industrie- Akkreditierungen und einem konkurrenzlosen Portfolio von Kunden, wie beispielsweise Avis, Fleurop, easyCar, Compass Group, Debenhams, Microsoft, Jordan Grand Prix und Sun. Attenda ist nach dem Security Standard ISO27001 zertifiziert, ein HP SP Signature Partner, ein Microsoft Gold Certified Partner (Advanced Infrastructure Solutions), ein SunOne Managed Service Provider, akkreditiert nach SunTone und ein SAP Hosting Partner. Attenda gewann die Auszeichnung „Service Provider of the Year“ von Sun im September 2004. Attenda ist eines der sieben Unternehmen, die im Sunday Times ARM Tech Track 100 in drei aufeinander folgenden Jahren gelistet wurde.

Wenn Sie mehr wissen möchten, dann besuchen Sie unsere Website www.attenda.de oder kontaktieren Sie Herrn Maik Bunge, Tel: +49-69-5050775-40, eMail: maik.bunge@attenda.net.

Wichtiger Hinweis:

unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH 2002–2024, Alle Rechte vorbehalten