THQ kündigt Warhammer® 40.000®: Dawn of War® II - RetributionTM an

Gefeiertes und preisgekröntes Echtzeit-Strategiespiel von Relic Entertainment kommt erstmals mit Mehrvölker-Kampagne

(PresseBox) (Krefeld, ) Die THQ Entertainment GmbH, deutsche Niederlassung von THQ Inc. (NASDAQ: THQI), kündigt heute den zweiten Stand Alone-Nachfolger zum richtungsweisenden Echtzeitstrategie-Spiel Warhammer® 40.000®: Dawn of War® II an. Warhammer® 40.000®: Dawn of War® II - RetributionTM erscheint voraussichtlich im ersten Quartal 2011 für Windows PC.

Die Handlung von Retribution spielt einige Jahre nach den Ereignissen von Dawn of War II: Chaos RisingTM. Die Spieler können selbst entscheiden, aus welcher Perspektive sie die erste Mehrvölker-Einzelspielerkampagne der Dawn of War II-Serie bestreiten wollen. Als erstes spielbares Volk in der Einzelspielerkampagne werden heute die grausamen Orks enthüllt. Die Spieler werden, unabhängig davon, welches Volk sie wählen, auf eine epische Reise durch verschiedene Handlungsstränge geschickt. Dabei hält Retribution die Antworten auf viele offene Fragen bereit, die in der bisherigen Geschichte der Dawn of War-Reihe unbeantwortet blieben.

Neben der Einzelspielerkampagne bietet RetributionTM neue Mehrspielereinheiten, Karten und eine komplett neue spielbare Fraktion.

Jeff Lydell, Produzent von Dawn of War II - Retribution kommentiert: "Alle hier bei Relic Entertainment lieben die Blood Ravens, aber wir haben auch viele Fans der anderen Völker und Armeen. Deshalb haben wir entschieden, dass Retribution dem Spieler die Freiheit bietet, die Kampagne selbst zu wählen und das Geschehen so aus verschiedenen Perspektiven zu erleben."

Über Warhammer 40.000: Dawn of War II - Retribution:

10 Jahre sind seit den Ereignissen von Chaos Rising vergangen. Der Sub-Sektor Aurelia befindet sich seitdem in einem permanenten Kriegszustand. Das Imperium ist nicht in der Lage, die Kontrolle über den Sektor zu erlangen. Der scheinbare Verrat des Ordens durch Gabriel Angelos und seine Space Marines hat die Blood Ravens erschüttert. Die Imperiale Armee wird von allen Seiten von feindlichen Aliens belagert. Retribution überlässt dem Spieler die Wahl seines Volkes, um über Überleben oder Zerstörung des gesamten Sektors im Kampf zu entscheiden.

About Games Workshop

Games Workshop is the world's largest tabletop wargames company. Based in Nottingham, UK, it designs, manufactures and distributes its range of Warhammer and Warhammer 40,000 games, miniature soldiers, novels and resin models through more than 387 of its own Hobby centers, mail order, Internet and independent retail channels in more than 50 countries worldwide. Further details on the company can be obtained at www.games-workshop.com. Games Workshop, Warhammer, Warhammer 40,000, Warhammer 40,000: Dawn of War II - Chaos Rising, Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution the foregoing marks' respective logos, and all associated marks, logos, places, names, creatures, races and race insignia/devices/logos/symbols, vehicles, locations, weapons, units and unit insignia, characters, products, illustrations and images are either ®, TM and/or © Games Workshop Ltd 2000-2010. Used under license. All Rights Reserved.

The statements contained in this press release that are not historical facts may be "forwardlooking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These forwardlooking statements are based on current expectations, estimates and projections about the business of THQ Inc. and its subsidiaries (collectively referred to as "THQ"), including, but not limited to, expectations and projections related to the Warhammer 40,000: Dawn of War II - Retribution video game, and are based upon management's current beliefs and certain assumptions made by management. Such forwardlooking statements are subject to risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from those expressed or implied by such forwardlooking statements, including, but not limited to, business, competitive, economic, legal, political and technological factors affecting our industry, operations, markets, products or pricing. Readers should carefully review the risk factors and the information that could materially affect THQ's financial results, described in other documents that THQ files from time to time with the Securities and Exchange Commission, including its Quarterly Reports on Form 10-Q and Annual Report on Form 10-K for the fiscal period ended March 31, 2010, and particularly the discussion of risk factors set forth therein. Unless otherwise required by law, THQ disclaims any obligation to update its view on any such risks or uncertainties or to revise or publicly release the results of any revision to these forwardlooking statements. Readers are cautioned not to place undue reliance on these forwardlooking statements, which speak only as of the date of this press release.

THQ Inc. (NASDAQ: THQI) is a leading worldwide developer and publisher of interactive entertainment software. The company develops its products for all popular game systems, personal computers and wireless devices. Headquartered in Los Angeles County, California, THQ sells product through its global network of offices located throughout North America, Europe and Asia Pacific. More information about THQ and its products may be found at www.thq.com. THQ, Relic Entertainment and their respective logos are trademarks and/or registered trademarks of THQ Inc.

All other trademarks are the property of their respective owners.