THQ kündigt Videospiele zum neuen Disney-Pixar Kinofilm "Oben" an

(PresseBox) (Krefeld, ) Die THQ Entertainment GmbH, deutsche Niederlassung von THQ Inc. (NASDAQ: THQI), kündigt heute die Veröffentlichung des Videospiels zum Kinofilm Oben an. Der Titel basiert auf dem heiß erwarteten Disney•Pixar Blockbuster Oben und erscheint zum Start des Kinofilms im Spätsommer. Oben wird derzeit von THQs Heavy Iron Studios für Wii™, Nintendo DS™, Xbox 360®, PLAYSTATION®3, PlayStation®2, PSP®, Games for Windows® PC und Mac entwickelt.

Heavy Iron Studios verantwortete bereits die Umsetzungen der Disney•Pixar-Hits Ratatouille und WALL?E. Im Jahr 2007 wurde Ratatouille bei den jährlichen „Annie Awards“ der International Animated Film Society als “Best Animated Video Game“ ausgezeichnet.

Oben nimmt die Spieler mit auf die außergewöhnliche Reise von Carl Fredricksen und seinem jungen Wegbegleiter, dem Pfadfinder Russell. Die beiden begeben sich auf einen atemberaubenden Trip durch die noch unerforschten Dschungelgebiete von Südamerika. Die Spieler übernehmen dabei die Rollen aller vier Hauptcharaktere aus dem Kinofilm – Carl, Russell, der liebenswerte Hund Dug oder der prähistorische Vogel Kevin – und absolvieren das komplette Spiel wahlweise allein oder kooperativ mit einem Freund. Dabei erkunden sie tückische Dschungelpassagen, bekämpfen gefährliche Kreaturen und bewandern die rutschigen Abhänge der Tepuis im Amazonasgebiet. Das Spiel bietet zusätzlich eine Reihe von Mehrspieler-Modi, darunter auch einen epischen Spielabschnitt, in dem bis zu vier Spieler gleichzeitig in einem faszinierenden Luftgefecht antreten.

Mehr Informationen über Oben erhalten Sie auf www.upvideogame.com. Weitere Informationen zu allen PlayTHQ-Titeln erhalten Sie auf www.playthq.de.

About the Up Movie

From Disney•Pixar comes “Up,” a comedy adventure about 78-year-old balloon salesman Carl Fredricksen, who finally fulfills his lifelong dream of a great adventure when he ties thousands of balloons to his house and flies away to the wilds of South America. But he discovers all too late that his biggest nightmare has stowed away on the trip: an overly optimistic 8-year-old Wilderness Explorer named Russell. From the Academy Award®-nominated director Peter Docter (Monsters, Inc.), Disney•Pixar’s Up invites film goers on a hilarious journey into a lost world, with the least likely duo on Earth. Up will be presented in Disney Digital 3-D in select theatres. The film is due for release on May 29, 2009.

About Pixar Animation Studios

Pixar Animation Studios, a wholly-owned subsidiary of The Walt Disney Company, is an Academy Award®-winning film studio with world-renowned technical, creative, and production capabilities in the art of computer animation. Creator of some of the most successful and beloved animated films of all time, including Toy Story, Finding Nemo, The Incredibles, Cars, Ratatouille and most recently, WALL•E. The Northern California studio has won 22 Academy Awards® and its eight films have grossed more than $4.5 billion at the worldwide box office to date. The next film release from Disney•Pixar is Up (May 29, 2009).

About Disney Interactive Studios

Disney Interactive Studios, part of Disney Interactive Media Group, is the interactive entertainment affiliate of The Walt Disney Company (NYSE: DIS). Disney Interactive Studios self publishes and distributes a broad portfolio of multi-platform video games, mobile games and interactive entertainment worldwide. The company also licenses properties and works directly with other interactive game publishers to bring products for all ages to market. Disney Interactive Studios is based in Glendale, California, and has internal development studios around the world. For more information, log on to http://www.disneyinteractivestudios.com.

THQ Inc. (NASDAQ: THQI) is a leading worldwide developer and publisher of interactive entertainment software. The company develops its products for all popular game systems, personal computers and wireless devices. Headquartered in Los Angeles County, California, THQ sells product through its global network of offices located throughout North America, Europe and Asia Pacific. More information about THQ and its products may be found at www.thq.com. THQ, Heavy Iron and their respective logos are trademarks and/or registered trademarks of THQ Inc.

Microsoft, Xbox, Xbox 360, and ‘Games for Windows’ are either registered trademarks or trademarks of Microsoft Corporation in the U.S. and/or other countries.
“PlayStation”, “PLAYSTATION”, “PS” Family logo and “PSP” are registered trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. PSP® system – Memory Stick Duo™ may be required (sold separately).
Wii and Nintendo DS are trademarks of Nintendo.

All other trademarks are the property of their respective owners.