THQ kündigt Partyspiel Stimmt's? an

(PresseBox) (Krefeld, ) Die THQ Entertainment GmbH, deutsche Niederlassung von THQ Inc. (NASDAQ: THQI), kündigt heute die Entwicklung von Stimmt's? für Nintendo Wii(TM) , Xbox 360® und PlayStation®3 an. Das Partygame stellt die Spieler unterhaltsam auf die Probe, indem es mithilfe eines USB Mikrofons den Stresslevel in der Stimme des Spielers misst und jeden Lügner sofort entlarvt. Stimmt's? erscheint im Herbst 2010.

Über Stimmt's?

Wahrheit oder Lüge? Die Suche nach der Wahrheit mit Stimmt's? wird Familien und Freunde mit aberwitzigen, aber auch immer wieder provokativen Fragen begeistern. Bis zu acht Spieler werden nach und nach mit mehr als 3.000 Fragen konfrontiert. Zusätzlich erlaubt der Hot Seat Modus, Mitspieler förmlich auf den heißen Stuhl zu setzen und mit eigenen Fragen zu löchern. Jede Antwort wird durch eine selbst entwickelte Software auf den Wahrheitsgehalt geprüft. Stimmt's? wird dadurch jedes Mal neue entlarvende und urkomische Situationen erzeugen.

Weitere Informationen zu Stimmt's? und weiteren THQ-Titeln finden Sie in Kürze auch auf www.thq.de.

Wii is a trademark of Nintendo.

"PlayStation" is a registered trademark of Sony Computer Entertainment Inc.

Microsoft, Xbox, Xbox 360, and the Xbox logos are either registered trademarks or trademarks of Microsoft Corporation in the U.S. and/or other countries.

All other trademarks are the property of their respective owners.

The statements contained in this press release that are not historical facts may be "forwardlooking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These forwardlooking statements are based on current expectations, estimates and projections about the business of THQ Inc. and its subsidiaries (collectively referred to as "THQ"), including, but not limited to, expectations and projections related to the Truth or Lies video game, and are based upon management's current beliefs and certain assumptions made by management. Such forwardlooking statements are subject to risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from those expressed or implied by such forwardlooking statements, including, but not limited to, business, competitive, economic, legal, political and technological factors affecting our industry, operations, markets, products or pricing. Readers should carefully review the risk factors and the information that could materially affect THQ's financial results, described in other documents that THQ files from time to time with the Securities and Exchange Commission, including its Quarterly Reports on Form 10-Q and Annual Report on Form 10-K for the fiscal period ended March 31, 2009, and particularly the discussion of risk factors set forth therein. Unless otherwise required by law, THQ disclaims any obligation to update its view on any such risks or uncertainties or to revise or publicly release the results of any revision to these forwardlooking statements. Readers are cautioned not to place undue reliance on these forwardlooking statements, which speak only as of the date of this press release.

THQ Inc. (NASDAQ: THQI) is a leading worldwide developer and publisher of interactive entertainment software. The company develops its products for all popular game systems, personal computers and wireless devices. Headquartered in Los Angeles County, California, THQ sells product through its global network of offices located throughout North America, Europe and Asia Pacific. More information about THQ and its products may be found at www.thq.com. THQ and the THQ logo are trademarks and/or registered trademarks of THQ Inc.