THQ gründet THQ Partners

Neue Abteilung gewährt ausgewählten Entwicklern und Publishern / Zugang zum weltweiten Handels- und Online-Distributions-Netzwerk von THQ

(PresseBox) (Krefeld, ) THQ Inc. (NASDAQ: THQI) kündigt heute die Gründung von THQ Partners an. Diese neue Abteilung gewährt ausgewählten Entwicklern und Publishern Zugang zum weltweiten Handels- und Online-Distributions-Netzwerk von THQ.

Mit ihren Niederlassungen in Nord-Amerika, Europa, Asien und Australien ist THQ in der Lage, alle relevanten Videospiele-Märkte weltweit zu beliefern. THQ wird traditionsgemäß als erstklassiger Anbieter bei Händlern auf der ganzen Welt beurteilt.

THQ Partners wird von Tim Walsh geleitet, der für sein Amt langjährige Erfahrungen in den Bereichen Global Publishing und Online Distribution vorweist. "Ich fühle mich sehr geehrt, zu THQ zu stoßen und THQ Partners zu gründen", sagt Tim Walsh, Vice President von THQ Partners. "Und ich freue mich darauf, mit ausgewählten Weltklasse-Entwicklern und - Publishern zusammenzuarbeiten, um deren hochwertigen Spiele mit Hilfe unseres globalen Netzwerks zu distribuieren."

"Die Abteilung THQ Partners hat die Aufgabe, die Effizienz unserer globalen Distribution zu maximieren, indem sie unser Angebot um Qualitätsprodukte von Entwicklern erweitert, die bisher nicht den Vorteil unserer umfangreichen Handels- und Online Sales-Prozesse nutzen konnten", bestätigt Ian Curran, Executive Vice President von THQ Global Publishing.

Stefan Krings, Managing Director der deutschen Niederlassung, ergänzt: "Hier können nun vor allem kleinere lokal aktive Entwickler und angegliederte Unternehmen von unserer Publishingkraft profitieren. Die neue Struktur hilft uns, noch flexibler als zuvor hochwertige Inhalte an den Markt zu bringen."

Tim Walsh verfügt über 20 Jahre an beruflicher Erfahrung in den Bereichen Publishing, Interactive Entertainment, In-Game Advertising und Musik. Zuletzt war er tätig als Executive Vice President für Publisher Relations bei IGA Worldwide.

THQ Partners steht interessierten Geschäftspartnern aus aller Welt für Meetings bei der E3 zur Verfügung. Bitte kontaktieren Sie hierzu Tim Walsh unter tim.walsh@thq.com.

The statements contained in this press release that are not historical facts may be "forwardlooking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These forwardlooking statements are based on current expectations, estimates and projections about the business of THQ Inc. and its subsidiaries (collectively referred to as "THQ"), including, but not limited to, expectations and projections for THQ Montreal, including expected job creation and development plans for the studio, and are based upon management's current beliefs and certain assumptions made by management. Such forwardlooking statements are subject to risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from those expressed or implied by such forwardlooking statements, including, but not limited to, business, competitive, economic, legal, political and technological factors affecting our industry, operations, markets, products or pricing. Readers should carefully review the risk factors and the information that could materially affect THQ's financial results, described in other documents that THQ files from time to time with the Securities and Exchange Commission, including its Quarterly Reports on Form 10-Q and Annual Report on Form 10-K for the fiscal period ended March 31, 2009, and particularly the discussion of risk factors set forth therein. Unless otherwise required by law, THQ disclaims any obligation to update its view on any such risks or uncertainties or to revise or publicly release the results of any revision to these forwardlooking statements. Readers are cautioned not to place undue reliance on these forwardlooking statements, which speak only as of the date of this press release.

THQ Inc. (NASDAQ: THQI) is a leading worldwide developer and publisher of interactive entertainment software. The company develops its products for all popular game systems, personal computers and wireless devices. Headquartered in Los Angeles County, California, THQ sells product through its global network of offices located throughout North America, Europe and Asia Pacific. More information about THQ and its products may be found at www.thq.com and www.thqwireless.com. THQ and its respective logo are trademarks and/or registered trademarks of THQ Inc. All other trademarks are property of their respective owners.