THQ Partners und Machinima veröffentlichen Nexuiz

First-Person-Arena-Shooter basiert auf CryEngine® 3 und erscheint exklusiv als Download

(PresseBox) (Krefeld, ) Die THQ Entertainment GmbH, deutsche Niederlassung von THQ Inc. (NASDAQ: THQI), kündigt die Veröffentlichung von Nexuiz an. Nexuiz ist die Neuauflage des PC-Kult-Klassikers und Arena-Shooters von Alien Trap Software. Der Titel erscheint Anfang 2012 für Xbox 360® (via Xbox LIVE®), Windows PC (via Steam und anderen digitalen Vertriebswegen) und PlayStation®3 (via PlayStation®Network).

Nexuiz wird von IllFonic in Denver entwickelt und nutzt die CryEngine® 3. Die Spieler bekämpfen ihre Gegner mit einer Vielzahl von Waffen in futuristischen Arenen. Bis zu acht Spieler treten gleichzeitig in einem Match an und setzen mit Hilfe von 100 dynamischen Mutatoren die Gesetze der Physik außer Kraft - die Partie kann so vollständig von einer zur nächsten Sekunde auf den Kopf gestellt und gedreht werden. Mit Millionen von Kombinationen dieser Mutatoren fühlt sich jede Runde neu und anders an.

"Die digitale Distribution hat der Industrie eine Vielzahl neuer Möglichkeiten eröffnet. Unabhängige Entwicklerstudios wie Illfonic können in diesem neuen Umfeld so richtig auftrumpfen", erklärt Tim Walsh, Vice President von THQ Partners. "Die Spieler haben schon eine ganze Weile auf einen frischen starken Arena-Shooter gewartet. Nexuiz könnte genau dieser Shooter sein - und das zu einem sehr attraktiven Preis von 9,99 €."

Nexuiz profitiert auch von einer innovativen Marketing-Partnerschaft, bei der THQs globales Vertriebsnetzwerk mit Machinimas aktiver Community kooperiert.

"Wir bei Machinima suchen immer nach den besten Spieleinhalten, um sie mit unserer riesigen weltweiten Community von Videospielern zu teilen. Die ersten Ansätze von Illfonics neuem Spiel haben uns sofort begeistert. Wir sind davon überzeugt, dass dem Genre der Arena-Shooter hier komplett neues Leben eingehaucht wird." sagt Allen DeBevoise, Chairman und CEO bei Machinima. "Als weltweit führende Vermarktungsplattform für Videospiele freuen wir uns auf die Zusammenarbeit mit THQ und Illfonic bei der Veröffentlichung dieses außergewöhnlichen Titels."

Weiterführende Informationen zu THQ finden Sie auf www.thq.de .
Weitere Informationen zu Machinima: www.machinima.com .
Weitere Informationen zu IllFonic und Nexuiz erhalten Sie auf www.illfonic.com .

The statements contained in this press release that are not historical facts may be "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These forward-looking statements are based on current expectations, estimates and projections about the business of THQ Inc. and its subsidiaries (collectively referred to as "THQ"), including, but not limited to, expectations and projections related to the release of Nexuiz, and are based upon management's current beliefs and certain assumptions made by management. Such forward-looking statements are subject to risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements, including, but not limited to, business, competitive, economic, legal, political and technological factors affecting our industry, operations, markets, products or pricing. Readers should carefully review the risk factors and the information that could materially affect THQ's financial results, described in other documents that THQ files from time to time with the Securities and Exchange Commission, including its Annual Report on Form 10-K for the fiscal period ended March 31, 2011, and subsequent Quarterly Reports on Form 10-Q, and particularly the discussion of trends and risk factors set forth therein. Unless otherwise required by law, THQ disclaims any obligation to update its view on any such risks or uncertainties or to revise or publicly release.

About Machinima
Machinima is the dominant video entertainment network for serious gamers around the world. The number one entertainment channel on YouTube, Machinima served over 2 billion video views in 2010 alone, reaches over 116 million gamers monthly, and delivers over one billion video views a month, and growing. Machinima's global content network features official publisher content, gameplay videos and original content, including over 20 original weekly shows, all aimed at the coveted 18 - 34 year old male demographic. Machinima is fast-becoming a global phenomenon with an ability to capture a cultural sensibility and awareness among a next generation of entertainment consumers and marketers alike. The company is backed by MK Capital and Redpoint Ventures, and is headquartered in Los Angeles, California.

About IllFonic
Illfonic is an indie video game development studio committed to delivering AAA games digitally to consoles and PC. Launched in 2007, IllFonic utilizes many avenues in pop culture to cross brand its products in film, television, sports, music and clothing. With offices in Los Angeles and Denver, the company has built a team of artists, developers, producers and musicians who believe that providing fun game-play means conveying the highest level of visual and musical awe along with an immersive environment.

Xbox, Xbox 360, and Xbox LIVE are either registered trademarks or trademarks of the Microsoft group of companies.

Video auf YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=dltkFeNFELE

THQ Inc. (NASDAQ: THQI) is a leading worldwide developer and publisher of interactive entertainment software. The company develops its products for all popular game systems, personal computers and wireless devices. Headquartered in Los Angeles County, California, THQ sells product through its global network of offices located throughout North America, Europe and Asia Pacific. More information about THQ and its products may be found at www.thq.com. THQ and the THQ logo are trademarks and/or registered trademarks of THQ Inc.

All other trademarks are the property of their respective owners.