Spielbare Demo zu UFC Undisputed 3 ab sofort auf Xbox LIVE und PlayStation Network als kostenfreier Download verfügbar

Vier berühmte Kämpfer und das Seriendebüt des Pride-Modus stehen schon vor der Veröffentlichung den Fans zur Verfügung

(PresseBox) (Krefeld, ) Die THQ Entertainment GmbH, deutsche Niederlassung von THQ Inc. (NASDAQ: THQI), und die Ultimate Fighting Championship geben die heutige Veröffentlichung der spielbaren Demo zu UFC Undisputed 3 bekannt. Die Demo zur kommenden Mixed Martial Arts-Simulation ist ab sofort auf Xbox LIVE für Xbox 360 und im PlayStation Network für PlayStation 3 zum kostenlosen Download verfügbar. Die Fans erleben unter anderem einen fiktiven Kampf zwischen dem aktuellen UFC Halbschwergewichts-Champion Jon Jones und dem aktuellen UFC Mittelgewichts-Champion und UFC 3-Coverathleten Anderson Silva. Außerdem können sie ein klassisches Pride-Duell zwischen den populären UFC Kämpfern und ehemaligen Champions Quinton "Rampage" Jackson und Wanderlei Silva nachspielen. Auch Klon-Kämpfe sind möglich (mirror matches), bei denen der Spieler gegen ein Ebenbild seines eigenen Kämpfers antritt, gespielt von einem Freund oder der KI. UFC Undisputed 3 wird in Deutschland, Österreich und der Schweiz am 14. Februar 2012 für Xbox 360 und PlayStation 3 erscheinen.

"Die Fans haben lange auf den nächsten Teil der UFC Undisputed-Reihe gewartet," sagt UFC Präsident Dana White. "Wir können es kaum erwarten, dass die Spieler die Demo ausprobieren und vier der besten UFC Kämpfer aller Zeiten kennenlernen: Jon Jones, Anderson Silva, Rampage Jackson und Wanderlei Silva."

Weitere Details zur spielbaren Demo zu UFC Undisputed 3 entnehmen Sie bitte dem beigefügten Fact Sheet.

Über UFC Undisputed 3

UFC Undisputed 3 führt den PRIDE Modus in die UFC Undisputed Reihe ein und erlaubt es den Spielern zum ersten Mal, in der populären japanischen MMA-Organisation zu kämpfen. Der PRIDE Modus enthält die offiziellen Kommentatoren Bas Rutten und Stephen Quatros, authentische Schauplätze und die berüchtigten, härteren MMA-Regeln. Die beeindruckenden neuen Moves, die so genannten Responsive Striking Controls, die präzisere visuelle Darstellung und das brandneue Submission-System legen einen stärkeren Fokus auf den Sieg durch Submission oder Knockout. Ab sofort können die Spieler außerdem wählen, ob sie mit der traditionellen oder einer vereinfachten Steuerung in das Oktagon steigen möchten. Dadurch spricht UFC Undisputed 3 Spieler jeglicher Spielerfahrung an und ermöglicht ihnen, die Intensität von UFC zu erleben und die Nuancen des MMA-Kampfes zu entdecken, unabhängig davon, ob sie lieber einfache Standangriffe ausführen oder sich in den komplexeren Bodenkampf begeben möchten.

Erhebliche visuelle Neuerungen, wie beispielsweise die Einführung der ersehnten Eingangsmärsche, neue Kamerapositionen, verbesserte Gesichtsanimationen und eine aufs Wesentliche reduzierte, kontrastreiche Darstellung fangen die Spannung eines UFC Live Events authentisch ein. Die Spieler können mit über 150 spielbaren Kämpfern in das Oktagon ziehen, darunter auch Athleten aus den neuen Gewichtsklassen Federgewicht und Bantamgewicht. Abgerundet wird das virtuelle UFC Geschehen durch ein stark überarbeitetes Online-Erlebnis. UFC Undisputed 3 bietet jedem Spieler ein individuelles MMA-Erlebnis und wird dadurch zum bisher intensivsten, fesselndsten und herausforderndsten Teil der UFC Undisputed-Reihe.

About Ultimate Fighting Championship®

Owned and operated by Zuffa, LLC, and headquartered in Las Vegas, Nev., UFC® is the world's premier MMA organization and produces over 12 UFC live Pay-Per-View events annually around the globe. In 2012, FOX will broadcast four fights annually. In spring 2012, The Ultimate Fighter®, UFC's signature weekly reality TV show, debuts on FX. UFC content is also distributed commercially to bars and restaurants through Joe Hand Promotions in the U.S. Globally, UFC programming is broadcast in over 149 countries and territories, reaching a half a billion homes worldwide, in 20 different languages.

UFC® also boasts a powerful presence online, with UFC.com attracting over seven million unique visitors per month, while also possessing one of the most powerful social media followings in all of professional sports. To date, UFC has over six million fans on Facebook and over 400,000 followers on Twitter. In addition, UFC President Dana White is one of the most accessible and most followed executives in sports with more than 1.7 million followers on Twitter. On January 22, 2011, UFC continued to set trends in social media, becoming the first major sports league to stream live, broadcast quality action on Facebook.

Ancillary businesses include best-selling DVDs, a magazine, the best-selling UFC "Undisputed" videogame franchise distributed by THQ, UFC GYM®, UFC Fight Club affinity program, UFC Fan Expo® festivals, branded apparel, trading cards, and articulated action figures.

Microsoft, Xbox, Xbox 360, Xbox LIVE, and all logos are either registered trademarks or trademarks of the Microsoft group of companies in the U.S. and/or other countries.

"PlayStation" is a registered trademark of Sony Computer Entertainment Inc.

Ultimate Fighting Championship®, Ultimate Fighting®, UFC®, The Ultimate Fighter®, Submission®, As Real As It Gets®, Zuffa®, The Octagon(TM) and the eight-sided competition mat and cage design are registered trademarks, registered service marks, trademarks, trade dress and/or service marks owned exclusively by Zuffa, LLC and licensed to its affiliated entities and other licensees in the United States and other jurisdictions. PRIDE®, PRIDE FC(TM) , PRIDE FIGHTING CHAMPIONSHIPS® and BUSHIDO® are trademarks of Pride FC Worldwide Holdings, LLC registered in the United States and other countries. All other marks referenced herein may be the property of Zuffa, LLC, its affiliates or other respective owners. All other marks referenced herein may be the property of Zuffa, LLC, its affiliates or other respective owners.

All other trademarks are property of their respective owners.

THQ Forward-Looking Statements: The statements contained in this press release that are not historical facts may be "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These forward-looking statements are based on current expectations, estimates and projections about the business of THQ Inc. and its subsidiaries (collectively referred to as "THQ"), including, but not limited to, expectations and projections related to the release of the UFC Undisputed 3 demo are based upon management's current beliefs and certain assumptions made by management. Such forward-looking statements are subject to risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements, including, but not limited to, business, competitive, economic, legal, political and technological factors affecting our industry, operations, markets, products or pricing. Readers should carefully review the risk factors and the information that could materially affect THQ's financial results, described in other documents that THQ files from time to time with the Securities and Exchange Commission, including its Annual Report on Form 10-K for the fiscal period ended March 31, 2011 and subsequent Quarterly Reports on Form 10-Q, and particularly the discussion of trends and risk factors set forth therein. Unless otherwise required by law, THQ disclaims any obligation to update its view on any such risks or uncertainties or to revise or publicly release the results of any revision to these forward-looking statements. Readers are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements, which speak only as of the date of this press release.

THQ Inc. (NASDAQ: THQI) is a leading worldwide developer and publisher of interactive entertainment software. The company develops its products for all popular game systems, personal computers, wireless devices and the Internet. Headquartered in Los Angeles County, California, THQ sells product through its global network of offices located throughout North America, Europe and Asia Pacific. More information about THQ and its products may be found at www.thq.com. THQ and the THQ logo are trademarks and/or registered trademarks of THQ Inc.