Changes to the Management Board of SOLON SE

CFO Simone Prüfer to leave the company

(PresseBox) (Berlin, ) Simone Prüfer, CFO of SOLON SE, has decided to step down from the Management Board effective August 31, 2010 for personal reasons. The Supervisory Board will take this occasion to restructure the Management Board both in terms of members and responsibilities. Chief Executive Officer Stefan Säuberlich will take on the CFO's responsibilities in the future.

Ms. Prüfer joined SOLON in 2006, initially working in the Treasury department. She became a member of the Management Board in July 2008 and was responsible for Accounting, Controlling, Treasury, and Legal. In this role, Ms. Prüfer played a significant part in successfully reorganizing the Group's financing and achieving key objectives in the restructuring program launched last year. The Supervisory Board would like to thank Ms. Prüfer for her strong commitment and outstanding work as CFO at SOLON SE.

Die SOLON SE ist einer der größten Solarmodulproduzenten in Europa und Anbieter von solarer Systemtechnik für große Dach- und Freiflächenanlagen. Die SOLON-Gruppe ist mit Tochterunternehmen in Deutschland, Österreich, Italien, Frankreich, der Schweiz und den USA vertreten und beschäftigt weltweit rund 950 Mitarbeiter. Das Kerngeschäft von SOLON ist die Herstellung von Solarmodulen und Photovoltaiksystemen sowie die Projektierung und Errichtung von Großdachanlagen und schlüsselfertigen Solarkraftwerken weltweit.