FalconStor schließt Vereinbarung für Managed Services und ein Reseller Agreement mit HP

(PresseBox) (München, ) FalconStor (NASDAQ: FALC) hat mit HP Enterprise Services eine Vereinbarung über Managed Services und ein Reseller Agreement geschlossen. Die Vereinbarung gilt ab dem 1. Oktober 2010 und beinhaltet den FalconStor Network Storage Server (NSS), um neue Disaster Recovery (DR) und Business Continuity-Angebote für die HP Business Continuity & Recovery Services (BCRS) Kunden zu schaffen. Die Kooperation erlaubt es HP Enterprise Services, die heterogenen Replikations-Services sowie Full Data Protection-Möglichkeiten der FalconStor NSS Lösung, dem umfangreichen Angebot von HP BCRS hinzu zu fügen.

"Die FalconStor NSS Replikations-Features für heterogene Umgebungen bieten den HP Business Continuity & Recovery Services eine wichtige Funktionalität welche es HP erlaubt, Replikationen zwischen jedem Speicherhersteller sowie zwischen der Kunden Site als auch der BCRS Site durchzuführen", sagt Bernie Wu, Vice President of Business Development bei FalconStor. "Wir freuen uns auf die Zusammenarbeit mit HP im wachsenden Markt für Cloud-basierte Replikations- und DR-Lösungen."

FalconStor Software, Inc. (NASDAQ: FALC) is the market leader in disk-based data protection. FalconStor delivers proven, comprehensive data protection solutions that facilitate the continuous availability of business-critical data with speed, integrity and simplicity. The Company's TOTALLY Open(TM) technology solutions, built upon the award-winning IPStor® platform, include the industry leading Virtual Tape Library (VTL) with deduplication, Continuous Data Protector (CDP), File-interface Deduplication System (FDS), and Network Storage Server (NSS), each enabled with WAN-optimized replication for disaster recovery and remote office protection, and the HyperFS(TM) file system. FalconStor products are available as OEM or branded solutions from industry leaders, including Acer, Data Direct Networks, Dynamic Solutions International, EMC, Fujitsu, Hitachi Data Systems, Huawei, Pillar Data Systems, SGI, SeaChange and Spectra Logic and are deployed by thousands of customers worldwide, from small businesses to Fortune 1000 enterprises.

FalconStor is headquartered in Melville, N.Y., with offices throughout Europe and the Asia Pacific region. FalconStor is an active member of the Storage Networking Industry Association (SNIA). For more information, visit www.falconstor.com <http://www.falconstor.com/en> or call 1-866-NOW-FALC (866-669-3252).

FalconStor, FalconStor Software and IPStor are registered trademarks and TOTALLY Open and HyperFS are trademarks of FalconStor Software, Inc., in the U.S. and other countries. All other company and product names contained herein may be trademarks of their respective holders.

Links to websites or pages controlled by parties other than FalconStor are provided for the reader's convenience and information only. FalconStor does not incorporate into this release the information found at those links nor does FalconStor represent or warrant that any information found at those links is complete or accurate. Use of information obtained by following these links is at the reader's own risk.

Die deutsche Niederlassung in München ist zuständig für Zentral- sowie Osteuropa und wird von Guy Berlo, Vice President Central European Sales & Operations, geleitet. Weitere Informationen unter www.falconstor.com.