The Ball: Mysteriös und preisgekrönt

Gewinner des "Make Something Unreal" Contests ab 12.11. im Handel

(PresseBox) (Höfen, ) Iceberg Interactive goes Mystery: Am 12.11. veröffentlicht der niederländische Publisher "The Ball", die preisgekrönte Mischung aus Action-Adventure und Puzzle-Spiel. Mit seinem innovativen, physikbasiertem Gameplay gehört "The Ball" zu den Siegern des letzten, mit einer Million Dollar dotierten "Make Something Unreal" Contests von Epic.

1940 in Mexiko: Der Spieler schlüpft in die Rolle eines Archäologen, der an den Hängen eines erloschenen Vulkans arbeitet. Plötzlich wird er in einer Höhle eingeschlossen, aus der es scheinbar keinen Ausweg mehr gibt. Bald stellt er fest: Es ist weit mehr als nur eine einfach Höhle... Er stößt auf sagenhafte Ruinen, die seit Jahrhunderten von der Außenwelt abgeschirmt wurden, und ein rätselhaftes Artefakt: eine geheimnisvolle, goldummantelte Metall-Kugel. Je tiefer der Spieler in den Vulkan eindringt, offenbaren sich ihm einige der größten Mysterien der Menschheit - unglaublich, unvorstellbar und grauenhaft.

Die Boxversion von Iceberg Interactive enthält exklusives Bonus-Material: Zusätzlich zur Autogrammkarte des Entwicklerteams ist der Soundtrack auf CD in der Packung.

Key-Features

- Innovatives, physikbasiertes Gameplay
- 8 riesige Level
- Inklusive Bonus-Survival-Game-Modus mit 4 zusätzlichen Ebenen
- Einzigartige Fahrzeuge - eine U-Bahn und der geheimnisvolle "Ball Streitwagen"
- Mehr als 30 Geheimnisse, die es zu lösen gilt
- Steamworks-Funktionen einschließlich Achievements und Ranglisten

"The Ball" von Iceberg Interactive und Teotl Studios für PC ist ab 12.11.2010 für eine unverbindliche Preisempfehlung von 19,99 Euro im Handel erhältlich und von der USK ab 16 Jahren freigegeben.

Pressestimmen:

"I'm sold" - Kotaku - "An utterly beautiful game, with slick graphics and smooth physics-based play...should definitely be on your wish-list." - Strategy Informer -

Mehr über "The Ball" im Internet unter www.theballthegame.com

Über Koch Media

Koch Media ist ein führender Produzent und Vermarkter von digitalen Entertainment-Produkten (Software, Games und DVD-Filme). Die eigenen Publishingaktivitäten, die Vermarktung sowie die Distribution erstrecken sich dabei über ganz Europa sowie die USA. Mit zahlreichen Herstellern von Software und Games bestehen strategische Kooperationen: Bitdefender, Braingame, Cyberlink, D3P, Eidos, Digital Publishing, Focus Home Interactive, G-Data, Kaspersky Lab, Lexware, Linguatec, Nero, Paradox, Paragon, Pinnacle, Sony Creative Software, Square Enix usw. Koch Media mit Hauptsitz in Planegg bei München besitzt Geschäftsstellen in Deutschland, Österreich, Schweiz, England, Frankreich, Italien, Spanien sowie Niederlassungen für Skandinavien, Benelux und die USA. www.kochmedia.com

About Teotl Studios

Teotl Studios is a young game development studio located in central Sweden. Teotl Studios focuses on creating high quality and immersive single player experiences. The staff is a unique mix of seasoned veterans and highly talented professionals from around the world. Leveraging its diversity and years of experience, Teotl Studios is an independent development company committed to building and delivering high-level entertainment for its fans. It's founders have previously worked on games such as "Killzone", "Unreal Tournament 2004" and "The Chronicles of Spellborn". The studio is currently in its final stages of production on its debut game, The Ball.

About Tripwire Interactive

Based in Roswell, Georgia, Tripwire Interactive is an entertainment software developer and publisher founded in 2005 by the award winning mod team and winners of the 2004 edition of the "$1,000,000 Make Something Unreal" competition. Released in early 2006, Tripwire Interactive's debut retail title Red Orchestra: Ostfront 41-45 achieved both critical and commercial success garnering several awards including "Multiplayer Game of the Year" and "FPS of the Year" for 2006. Killing Floor, Tripwire's second title, jumped straight to the top of the Steam bestseller list and instantly became one of the top-ten most played FPS games in the world. With some of the most played PC Multiplayer games on the market and over 1,000,000 units sold on PC, Tripwire Interactive have proven that with hard work, determination, and great distribution partners, independent game developers can still make a big splash in the games industry. For more information visit Tripwire Interactive's website at www.tripwireinteractive.com.

About Iceberg Interactive

Iceberg Interactive is a premier videogame publisher set to make a splash in the interactive entertainment industry. The company is staffed with a mix of industry veterans and upcoming young talent, has offices in key locations across Europe and has established relevant partnerships all over the globe, both for digital and retail releases. Hence why Iceberg is a great alternative for developers looking to bring their products to a worldwide audience. Iceberg focuses foremost on PC gaming and is among the market leaders for the following niche genres for PC: simulators, adventure and MMO/action games. For more information visit www.iceberg-interactive.com to keep up with the latest breaking news.