Deep Silver enthüllt Packshot zu Mytran Wars

Exklusiv-Titel für PSP(TM) (PlayStation®Portable) von Strategieexperten Stormregion

(PresseBox) (Höfen, ) Deep Silver, das Spielelabel von Koch Media, einem führenden Produzenten und Vermarkter von digitalen Entertainment-Produkten, veröffentlicht heute den Packshot zu zum Rundenstrategie-Spiel "Mytran Wars". Der Titel wird von Stormregion, einem vielfach Preis gekrönten Entwickler von Strategiespielen, exklusiv für die PSP(TM) (PlayStation®Portable) entwickelt.

Im 23. Jahrhundert: Die natürlichen Ressourcen der Erde sind nahezu erschöpft, und die regierenden Großkonzerne suchen im Weltall nach neuen Rohstoffquellen, um den drohenden Notstand abzuwenden. Ein Planet entpuppt sich in dieser Hinsicht als wahres El Dorado. Doch als die menschlichen Eroberer in ihren waffenstarrenden Mechs auf die außerirdischen Bewohner treffen, entbrennt ein erbarmungsloser Krieg.

In Mytran Wars erforscht der Spieler neue Technologien und rüstet seine Mechs weiter auf. Schlachten schlägt er dabei in wunderschönen 3D-Arealen - gegen die unbarmherzige KI oder auch gegen menschliche Kontrahenten in diversen Multiplayer-Modi.

Das Spiel wird von dem für ihre Strategiespiele mit zahlreichen Awards ausgezeichneten Studio Stormregion exklusiv für die PSP(TM) (PlayStation®Portable) entwickelt.

Deep Silver develops and distributes interactive games for all platforms. The Deep Silver label means to captivate all computer and video gamers who enjoy and share a passion for thrilling gameplay in modern game worlds. Deep Silver works with its partners to achieve a maximum of success while maintaining the highest possible quality, always focusing on what the customer desires. Deep Silver products are designed to equally appeal to professionals and beginners, children and adults.

Deep Silver has published around 40 games since 2003, including the most successful adventure of 2006, Secret Files: Tun-guska, the bestseller ANNO 1701 (co-published with Sunflowers), the challenging CrossworDS knowledge puzzle game, the horse simulation Horse Life DS, and the soccer MMO World of Soccer Online. Current developments include Warhammer® - Battle March(TM) (in cooperation with Namco Bandai), the action role-playing game Sacred 2: Fallen Angel (in cooperation with Ascaron), S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky, the sinister Chernobyl shooter for PC, and the new game from the Piranha Bytes team. Deep Silver's own developing studio Deep Silver Vienna opened in 2007. For more information please visit www.deepsilver.com

Koch Media is a leading producer and distributor of digital entertainment products (software, games and movies on DVD). The company's own sales activities, marketing and distribution extend throughout Europe, and it has formed strategic alliances with numerous software and games manufacturers: Ascaron, Braingame, D3P, G-Data, Gamelife, Kaspersky Lab, Lexware, Namco Bandai, Pinnacle, Square Enix, Sony Online Entertainment, System3, etc. Headquartered in Planegg near Munich/Germany, Koch Media owns publishing and distribution branches in Germany, England, France, Austria, Switzerland, Italy, Spain and the USA. www.kochmedia.com