Lace Mamba Global und Daedalic Entertainment verkünden Publishing- Partnerschaft

(PresseBox) (Hamburg/Brighton, UK, ) Im Rahmen einer Publishing-Vereinbarung machen der Hamburger Entwickler und Publisher Daedalic Entertainment und Lace Mamba Global, unabhängiger Publisher mit Sitz in Brighton, gemeinsame Sache: Lace Mamba Global wird u.a. Edna Bricht Aus, A New Beginning und Deponia aus dem Portfolio von Daedalic in den Handel im Vereinigten Königreich und weiteren Territorien bringen.

"Wir freuen uns sehr über diese Vereinbarung mit Daedalic, einem der talentiertesten und produktivsten Studios überhaupt. Dass wir diese hervorragenden Adventures zu unserem starken Portfolio hinzufügen können, ist ein wichtiger Schritt für Lace Mamba Global. Wir sehen der Zusammenarbeit mit Daedalic Entertainment und dem Release ihrer exzellenten Produkte mit Freude entgegen," so Jason Codd, European Director von Lace Mamba Global.

"Mit dieser Partnerschaft erreichen wir neue Spieler in Großbritannien und weiteren wichtigen Territorien. Wir freuen uns sehr auf die enge Zusammenarbeit mit Lace Mamba Global und eine erfolgreiche Partnerschaft für beide Seiten," so Carsten Fichtelmann, Geschäftsführer von Daedalic Entertainment.

Über Lace Mamba Global

Founded in the United Kingdom in 2008 Lace Mamba Global is a privatelyheld, global independent marketer and publisher of interactive entertainment software, primarily for Windows PC, Xbox 360 and PlayStation 3. Working with developers worldwide, Lace Mamba Global have released over 20 products successfully on PC and are due to release their first next generation project in October 2010.

With a solid distribution network throughout the world Lace Mamba Global has become one of the leading publishers of Adventure products with releases such as Gray Matter, Black Mirror 2, Machinarium and Ghost Pirates of Vooju Island. Moving strongly into the digital market over the forthcoming 12 months, Lace Mamba Global is the ideal partner for independent developers to have their product delivered to a worldwide audience both in retail and digital.

Daedalic Entertainment develops and publishes highquality computer and video games worldwide, focussing on the production of entertainment software with strong narratives. The company based in Hamburg, Germany offers international partners services in the fields of development, publishing and consulting. With its talented internal team and an expansive network of experienced service providers, Daedalic is the ideal partner for games marketing, development and publishing.

Daedalic has released a number of acclaimed titles, collecting five German Game Developer Awards in the last two years with Edna & Harvey: The Breakout and The Whispered World, as well as being named "Studio of the Year 2009". Daedalic is currently developing a host of new and innovative games that include the upcoming A New Beginning and Deponia.