bitComposer sichert sich weltweite Rechte an RACE On von SimBin

(PresseBox) (Eschborn, ) bitComposer sichert sich die weltweiten Rechte an dem kommenden SIMBIN Titel "RACE On".

"RACE On" ist der neuste Teil der erfolgreichen Rennsimulationsfranchise von SIMBIN Studios. Mit über 45 Strecken, 17 verschiedenen Rennklassen und mehr als 450 verschiedenen Fahrzeugen liefern die Racingsprofis aus Schweden den bisher umfangreichsten Titel der Serie.

Mit Durchschnittswertungen von über 80%, über 100 Auszeichnungen & Awards und mehr als 1.000.000 verkauften Einheiten weltweite, zählen die Spiele von SIMBIN zur Genrereferenz im Bereich die Rennsimulationen.

Der geplante Releasetermin von RACE On ist im Herbst 2009. Das Spiel wird über verschiedene Distributionspartner weltweit auf PC-DVD-ROM in 8 Sprachen vertrieben.

Ab sofort steht ein neuer Trailer, der erste Einblicke in die Formula Master Serie gewährt, zum Download bereit: www.race-game.org/raceon/downloads.htm

"Ich freue mich sehr den kommenden Titel von SIMBIN bei uns im Portfolio haben zu können. Mit RACE On erhält der Spieler das wohl umfangreichte Rennspiel aller Zeiten für den PC. Gemeinsam mit SIMBIN und unseren Distributionspartnern wollen wir den Erfolg der Serie weiter fortsetzen" Wolfgang Duhr, Managing Director bitComposer "Wir freuen uns die lange Zusammenarbeit mit Wolfgang Duhr zum Release von RACE On und der Kooperation mit bitComposer fortzusetzen", Hernik Roos SimBin Studios CEO

Nähere Informationen unter

www.bit-composer.com
www.simbin.com
www.race-game.org

About the SimBin Group:

The SimBin group is a privately owned group of Swedish companies active in the Video game and Entertainment industry and occupies a total staff of 80 people, consisting of 50 employees and 30 distributed consultant's world wide.

In the SimBin portfolio of developed games you will find award winning titles like "GTR - The FIA GT Racing Game", "GT Legends", "GTR 2 - The FIA GT Racing Game", "RACE - The WTCC Game", "RACE 07 - The WTCC Game", "GTR Evolution" and "STCC The Game". GTR and RACE are registered trademarks owned by the SimBin group.

SimBin Studios AB is the mother company, responsible for the publishing and IP rights for all productions developed within the SimBin group. SimBin Studios AB is also responsible for Business Development, Finances, Marketing, PR and Administration.

SimBin Development Team AB is a Swedish game developer founded in 2003 and is a subsidiary of SimBin Studios AB handling all the game productions in the group for all leading platforms.

SimBin Distribution AB is a daughter company of SimBin Studios AB with its headquarters in Stockholm, Sweden. With RaceRoom, a virtual racing concept including marketing, branding, game software and hardware in a turn-key solution, SimBin Distribution offers a new business opportunity in the event and experience industry.

bitComposer Games GmbH

bitComposer Games is an independent PC and computer games publisher founded in March 2009, with its head office in Eschborn, Germany. The experienced core team focuses on the international commercialization of promising titles.