Verbreiterung der Technologiekompetenz der Balda AG

Neuer Standort für PVD-Beschichtung

(PresseBox) (Bad Oeynhausen, ) Die Balda AG hat mit der Techno-Coat Oberflächentechnik GmbH einen Kaufvertrag über deren Produktionsbereich PVDBeschichtung geschlossen. Die neu gegründete Tochtergesellschaft Balda Surface GmbH wird im Wege eines Asset Deals die Produktionsanlagen am Standort Oberseifersdorf in Zittau (Sachsen) übernehmen. Der Kaufpreis hierfür beläuft sich auf 2 Millionen Euro. Gleichzeitig gehen die zum Betrieb der Anlage notwendigen Mitarbeiter und Spezialisten auf die Balda Surface GmbH über.

Damit führt die Balda AG ihre Strategie der Technologie-Führerschaft konsequent fort. Die neu gewonnene Kompetenz im Bereich PVDBeschichtung von Kunststoffteilen kann in den Märkten Infocom und Automotive angewendet werden.

Balda AG

Balda AG is one of the leading system suppliers of high performance plastic components for the mobile-phone industry. In addition to production its portfolio of services includes development and production of tools, surface finishing and components assembly. The TPK Holding was founded in 2005. The group with its touchscreen production concentrates on displays with a size of 2 to 8 inch. These are used particularly in the area of handheld devices, PDA’s and mobile phones. TPK nevertheless is able to produce touch displays up to a size of 42 inch. Central point of the production is the manufacturing of so called “touch panels”, using different self developed or further developed processes. In the next production step these panels, which contain the touch sensitivity to control the devices, are connected to the LCD-displays. If required by the customer the completed displays are further assembled, e.g. to housings produced by Balda. The customers of TPK come from the markets for Personal Portable Devices, Public Information Systems, Telecom Systems, Office Automation Systems and Consumer Electronics. The founder family of TPK has up to 30 years of experience in the development and production of high-value electronic components, especially of monitors for the computer industry.

News abonnieren

Es ist ein Fehler aufgetreten!

Vielen Dank! Sie erhalten in Kürze eine Bestätigungsemail.